Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple startar utbytesprogram för Iphone-laddare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple inleder ett utbytesprogram för vissa Iphone-laddare som såldes med Iphone 3GS, Iphone 4 och Iphone 4S. Laddarna kan i vissa fall överhettas och innebära en säkerhetsrisk.

Läs hela artikeln här

Huga. Min ser ut som den vänstra men den saknar modellbeteckningen samt texten "Designed by Apple in California". Pirat mao. Kanske inte borde ha väntat mig ngt annat då den medföljde min begagnade iPhone som nu är tegelsten pga obytbart pajat batteri :/

Bytte min laddare idag på Apple Store i Malmö. Snabbt och simpelt. Bokade en tid till Genius Bar imorse via appen. Kommer till affären och får en popup om att checka in. Pang bom, 10 minuter senare har jag en ny laddare.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2014-06-14 13:59

Kunde lika bra bytt ut alla laddsladdar också

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple inleder ett utbytesprogram för vissa Iphone-laddare som såldes med Iphone 3GS, Iphone 4 och Iphone 4S. Laddarna kan i vissa fall överhettas och innebära en säkerhetsrisk.

Läs hela artikeln här

Det vore fint att Apple erbjuder _alla_ som har köpt iPhone sedan model 4 en extrasladd mellan strömadaptern och telefonen. Jag tror inte jag har träffat någon som inte har fått glapp eller så har inte änden av sladden som ska in i telefonen blivit nedsliten och i många fall fått sprucken isolering. Säg inte nu att man ska "vara rädd" om sladden, ingen går omkring och viker den av rent nöje, men sladdar slits och tillverkarna ska tänka på det när de designar.
Bara i min familj (där vi _är_ rädda om alla prylar & tillbehör) har vi köpt nya sladdar 3 gånger (2 st. iPhone4s och en iPhone5).

Ursprungligen av Capeman:

Bytte min laddare idag på Apple Store i Malmö. Snabbt och simpelt. Bokade en tid till Genius Bar imorse via appen. Kommer till affären och får en popup om att checka in. Pang bom, 10 minuter senare har jag en ny laddare.

Jag hade en laddare som låg i en låda - tog min gamla 3Gs som låg i samma låda och åkte till Grafit i Luleå för utbyte. Lite jobbigare för oss eftersom vi inte får laddaren utbytt direkt.

Misstänker att min laddare som kortslöt sig i fjol somras också var av denna modell - men jag sitter inte direkt i sjön. Har ett antal laddare hemma

Men AB fick läge för nya katastrofrubriker - kanske något överdrivet

Inte så lätt i Telia butiken

Idag tog jag med mig min laddare för utbyte, snabb & enkel operation trodde jag men i Telia-butiken i Fältöversten Stockholm påstod man att på instruktion från Apple måste modulen lämnas in för skickas till en Apple-verkstad och att man som kund därefter får vänta och återkomma om sådär 2-3 dagar (i bästa fall antar jag) för en utbytesmodul!!! Hur jag ska klara mig utan laddare, = telefon, i minst 1 dygn förtäljer inte historien!
Är detta den allmänna erfarenheten eller??

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-06-24 16:17
Ursprungligen av iGroucho:

Idag tog jag med mig min laddare för utbyte, snabb & enkel operation trodde jag men i Telia-butiken i Fältöversten Stockholm påstod man att på instruktion från Apple måste modulen lämnas in för skickas till en Apple-verkstad och att man som kund därefter får vänta och återkomma om sådär 2-3 dagar (i bästa fall antar jag) för en utbytesmodul!!! Hur jag ska klara mig utan laddare, = telefon, i minst 1 dygn förtäljer inte historien!
Är detta den allmänna erfarenheten eller??

Vi var på mStore i Sickla i onsdags och där var det inte så...däremot så hade de inga laddare hemma så fick skriva upp oss så skulle de höra av sig...

Ursprungligen av iGroucho:

Idag tog jag med mig min laddare för utbyte, snabb & enkel operation trodde jag men i Telia-butiken i Fältöversten Stockholm påstod man att på instruktion från Apple måste modulen lämnas in för skickas till en Apple-verkstad och att man som kund därefter får vänta och återkomma om sådär 2-3 dagar (i bästa fall antar jag) för en utbytesmodul!!! Hur jag ska klara mig utan laddare, = telefon, i minst 1 dygn förtäljer inte historien!
Är detta den allmänna erfarenheten eller??

Sannolikt ett ickeproblem för så gott som alla. Har du en dator? Ladda telefonen via datorn.

Och ja, jag fick också lämna in laddaren för att få en efter några dagar.

1
Bevaka tråden