Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Nästa generation Touch ID tål mer

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple förväntas lansera Touch ID i fler enheter till hösten. Förutom Iphone sägs tekniken komma också till Ipad, men dessutom rapporteras om interna förbättringar som gör hemknappen mer hållbar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-06-23 17:10

Låter bra. Så jäkla skönt att Apple nu släpper lite på de APIer som styr Touch ID. Ser fram emot att kunna använda Touch ID till många saker i kommande iOS-versioner. 1Password och bankappen är nog det jag önskar allra mest att de ska fungera med denna funktion.

Åhhh, slippa skriva in sitt långa lösenord eller ta fram dosan till banken. Våta drömmar...

Har bankerna sagt nåt om Touch id? Det hade varit så gött att logga in så!

Jag behöver ingen dosa...har mobilt BankID och PIN...mycket smidigt och snabbt...skulle bankerna godkänna och bygga in TouchID i sina appar så är det ju gött, men någon större skillnad i speed och användarvänlighet blir det ju inte.
Är du verkligen tvungen att ha dosa? Det är ju stenålder.

Ursprungligen av koffas:

Åhhh, slippa skriva in sitt långa lösenord eller ta fram dosan till banken. Våta drömmar...

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag behöver ingen dosa...har mobilt BankID och PIN...mycket smidigt och snabbt...skulle bankerna godkänna och bygga in TouchID i sina appar så är det ju gött, men någon större skillnad i speed och användarvänlighet blir det ju inte.
Är du verkligen tvungen att ha dosa? Det är ju stenålder.

Så fort du ska betala nåt på nätet så kräver iallafall HB att du ibland måste sätta i ditt Visakort i själva dosan för att betala. Har man då inte dosan på sej så är man stekt..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 11:51
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag behöver ingen dosa...har mobilt BankID och PIN...mycket smidigt och snabbt...skulle bankerna godkänna och bygga in TouchID i sina appar så är det ju gött, men någon större skillnad i speed och användarvänlighet blir det ju inte.

Ingen skillnad? Från att mata in födelsedata och sedan skickas till BankID-appen och där mata in ett längre lösenord för att därefter skickas tillbaka till ursprungsappen.

Åtminstone jag tycker att det då hade varit en hyfsad skillnad i "speed och användarvänlighet" med TouchID istället.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-06 12:18

Jag har SEB och behöver inte knappa in födelsedata mer än en gång, den kommer ihåg det vid nästa användning (även efter omstart). Men visst vill jag också ha TouchID!
Har bara behövt använda dosan vid telefonbyte för att ladda ner nytt BankID. Alla betalningar/överföringar funkar med bara koden till BankID.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-06 12:21
Ursprungligen av kenjon:

Jag har SEB och behöver inte knappa in födelsedata mer än en gång, den kommer ihåg det vid nästa användning (även efter omstart). Men visst vill jag också ha TouchID!
Har bara behövt använda dosan vid telefonbyte för att ladda ner nytt BankID. Alla betalningar/överföringar funkar med bara koden till BankID.

Jag har också SEB och behöver precis som du endast slå in ett lösenord för vanlig åtkomst eller använda BankID för betala räkningar. Dock går det inte att komma ifrån att det går snabbare och smidigare med TouchID än vad det gör med Bank-app + BankID.

1
Bevaka tråden