Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailboxen full, men det går inte att ta bort några??

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, vet inte vad som hänt med min mailbox. Den säger: Det går inte längre att skicka eller ta emot meddelanden till postlådan. Minska postlådans storlek. Ta bort de objekt som du inte längre behöver ur postlådan och töm mappen Borttaget.
men det går inte,får upp dialogruta, se bifogat!!

Tacksam för råd.
Karin

Eftersom det är exchange så provar du att logga in på OWA (Outlook Web App) och raderar mail där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-23 12:27
Ursprungligen av Borttaget:

Eftersom det är exchange så provar du att logga in på OWA (Outlook Web App) och raderar mail där.

Det är ju århundradets workaround

Det hade varit intressant att veta ifall TS har försökt deleta mail från just papperskorgen, på bilden ser det ut som det är ett utkast som TS försöker deleta och med det lägga i en redan överfull papperskorg.

För övrigt så vet jag att Microsoft har problem med komprimering i Exchange, dvs att trots man rensar så är det inte helt säkert att datamängden för postlådan minskar i samma takt. Det verkar krävas att det körs en defrag på Exchange-servern för att den ska dumpa data ordentligt. Dock körs ofta sådant i samband med backupkörning.

Senast redigerat 2018-07-23 10:18
Ursprungligen av zinned:

Det är ju århundradets workaround

Säg det till Mail som inte fungerar bättre än Outlook (för Windows) när det blir problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-23 12:36

Jag tror inte TS är medveten om att Papperskorgen måste tömmas.

Ursprungligen av Borttaget:

Säg det till Mail som inte fungerar bättre än Outlook (för Windows) när det blir problem.

I Outlook för Windows så löser man det enkelt genom att radera profil-datat (.ost) så synkar allt ner igen från Exchange.

Kanske finns något liknande för Mail i OS X.

Annars är nog OWA det enklaste sättet som du skriver tidigare om det löser det hela.

Senast redigerat 2018-07-23 10:18
Ursprungligen av keptang:

I Outlook för Windows så löser man det enkelt genom att radera profil-datat (.ost) så synkar allt ner igen från Exchange.

Kanske finns något liknande för Mail i OS X.

Annars är nog OWA det enklaste sättet som du skriver tidigare om det löser det hela.

Tänk om det finns en disk-quota på Exchange-kontot som är nådd?

Ursprungligen av Borttaget:

Tänk om det finns en disk-quota på Exchange-kontot som är nådd?

Jo, då är det ju enkelt fixat med OWA.
Eller tömma papperskorgen kanske räcker.

Senast redigerat 2018-07-23 10:18
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-23 12:49
Ursprungligen av Borttaget:

Säg det till Mail som inte fungerar bättre än Outlook (för Windows) när det blir problem.

Ja, Mail är uselt på många områden

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror inte TS är medveten om att Papperskorgen måste tömmas.

Jag förutsatte att TS var medveten om detta då meddelandet gör gällande att postlådans storlek måste minska.

Ursprungligen av keptang:

I Outlook för Windows så löser man det enkelt genom att radera profil-datat (.ost) så synkar allt ner igen från Exchange.

Nej, det löser inget. Ost-filen innehåller endast en cachen för postlådan, dvs dragit ner den lokalt istället för att läsa direkt mot Exchange-servern. Det är den faktiska postlådan på servern som behöver minskas i storlek.

Som @Borttaget säger så är quotan uppnådd.

Senast redigerat 2018-07-23 10:19
1
Bevaka tråden