Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rapport: Iwatch kommer i flera utföranden

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det går inte en dag utan nya rapporter om Iwatch nu. Det finns flera olika uppgifter gällande skärmstorleken på den kommande enheten. Enligt Wall Street Journal kommer det flera modeller.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-20 10:04
Ursprungligen av Redaktionen:

Det går inte en dag utan nya rapporter om Iwatch nu. Det finns flera olika uppgifter gällande skärmstorleken på den kommande enheten. Enligt Wall Street Journal kommer det flera modeller.

Läs hela artikeln här

Detta tycker prylnissen i mig är mumma, spännande höst det blir

För övrigt, vad syftar de på med uttrycket nedan? Inget kan vara "lite rektangulärt". Antingen är det rektangulärt eller så är det inte rektangulärt, det finns inget mitt emellan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-20 10:21

Detta är vad jag kommer tänka på när man säger slightly rectangular.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-06-20 11:04

? Formen som en gammal tjock-TV kanske erövrar världen igen, — nu på var mans hand.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-06-20 12:11
Ursprungligen av zinned:

Detta tycker prylnissen i mig är mumma, spännande höst det blir

För övrigt, vad syftar de på med uttrycket nedan? Inget kan vara "lite rektangulärt". Antingen är det rektangulärt eller så är det inte rektangulärt, det finns inget mitt emellan.

Föremål kan visst klassificeras som mer eller mindre kraftigt rektangulära, jfr 4:3 mot 16:9 eller Cinemascope 2.35:1.

Precis som ellipser kan vara mer eller mindre utdragna.

Jag sitter här och känner mig rätt säker på att "slightly rectangular" avser "not square". Man skall alltså inte försöka falla tillbaka på någon slags definition av vad en rektangel är. Det är ju ett uttalande av en tjomme.

Ursprungligen av jas:

Föremål kan visst klassificeras som mer eller mindre kraftigt rektangulära, jfr 4:3 mot 16:9 eller Cinemascope 2.35:1.

Precis som ellipser kan vara mer eller mindre utdragna.

Varför är 4:3 mer rektangulärt än 2.35:1?
De är mer eller mindre utdragna men det innebär inte mer eller mindre rektangulärt.

4 vinklar, alla 90 grader - det blir vare sig mer eller mindre

Och nu gör jag just det som Andree varnar för: faller tillbaka på definitionen av en rektangel

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-06-20 16:15
Ursprungligen av BlackSmp:

Varför är 4:3 mer rektangulärt än 2.35:1?
De är mer eller mindre utdragna men det innebär inte mer eller mindre rektangulärt.

4 vinklar, alla 90 grader - det blir vare sig mer eller mindre

Och nu gör jag just det som Andree varnar för: faller tillbaka på definitionen av en rektangel

Inte så att de uppfyller definitionen olika mycket!

Men tycker ändå man talspråkligt kan uttrycka sig så. En kvadrat är också en rektangel...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-20 17:26
Ursprungligen av BlackSmp:

Varför är 4:3 mer rektangulärt än 2.35:1?
De är mer eller mindre utdragna men det innebär inte mer eller mindre rektangulärt.

4 vinklar, alla 90 grader - det blir vare sig mer eller mindre

Precis så. Med tillägget att ena sidan är kortare/längre än den andra. Hence rektangel.

Ursprungligen av jas:

Inte så att de uppfyller definitionen olika mycket!

Men tycker ändå man talspråkligt kan uttrycka sig så. En kvadrat är också en rektangel...

Jo, jag var lite "sarkastisk" på midsommaraftonen. Det var inte så att jag inte begrep vad du menade

Hoppas att du inte tog illa upp.

Ursprungligen av zinned:

Precis så. Med tillägget att ena sidan är kortare/längre än den andra. Hence rektangel.

Fast, det där tillägget ingår inte i definitionen av en rektangel. Det är som jas skriver: en kvadrat är en rektangel men en rektangel behöver inte vara en kvadrat.

Och nu hoppar jag ut från denna del av diskussionen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-21 11:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast, det där tillägget ingår inte i definitionen av en rektangel. Det är som jas skriver: en kvadrat är en rektangel men en rektangel behöver inte vara en kvadrat.

Och nu hoppar jag ut från denna del av diskussionen

Nej, en rektangel har aldrig sidor som är lika långa för då är det inte en rektangel. Då är det en kvadrat. Alltså, en rektangel har alltid motsatta sidor som är lika långa men de två sidor som är vinkelräta mot varandra är aldrig lika långa

Jag säger nu som du, detta enorma sidorspåret tar slut nu och vi ser fram emot fler spännande rykten kring iWatch

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-06-21 12:08
Ursprungligen av zinned:

Nej, en rektangel har aldrig sidor som är lika långa för då är det inte en rektangel. Då är det en kvadrat. Alltså, en rektangel har alltid motsatta sidor som är lika långa men de två sidor som är vinkelräta mot varandra är aldrig lika långa

Jag säger nu som du, detta enorma sidorspåret tar slut nu och vi ser fram emot fler spännande rykten kring iWatch

Fel, fel, fel som Brasse brukade basunera!

"En kvadrat är ett specialfall av romb, rektangel, parallellogram, parallelltrapets och trapets."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kvadrat

Precis som rektangel är ett specialfall av romb, parallellogram, parallelltrapets och trapets.

Och så vidare...

Senast redigerat 2014-06-21 12:49
  • Medlem
  • ?
  • 2014-06-21 20:06

? Sedan iPod nano (6th gen) kom har den varit min klocka med ett rostfritt armband. Om nu Apple hinner med så skulle det vara härligt med en fulländad iWatch annars har jag funderat på en oteknisk men extremt läcker Slow-klocka från Switzerlandet. Då slipper man ifrån regelbundna laddningar och dagliga tryck på klockan mot ett batteribyte var 365 X 3,5:e dag om jag minns rätt på den punkten.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-06-21 20:34
Ursprungligen av mac+:

Då slipper man ifrån regelbundna laddningar och dagliga tryck på klockan mot ett batteribyte var 365 X 3,5:e dag om jag minns rätt på den punkten.

Det finns fortfarande helt mekaniska klockor att köpa, med fjäder och automatisk uppdragning när du rör på dig. Med en sådan behöver du aldrig byta batterier. Finns hur många snygga modeller som helst.

Ursprungligen av Mija:

Det finns fortfarande helt mekaniska klockor att köpa, med fjäder och automatisk uppdragning när du rör på dig. Med en sådan behöver du aldrig byta batterier. Finns hur många snygga modeller som helst.

Fast de är ofta rejält dyrare och kräver dessutom service då och då eftersom mekaniken slits

Men de är nog ofta även snyggare än övriga ur...

  • Medlem
  • ?
  • 2014-09-09 22:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Fast de är ofta rejält dyrare och kräver dessutom service då och då eftersom mekaniken slits

Men de är nog ofta även snyggare än övriga ur...

? Nu vet vi. i blev ett apple. iWatch blev AppleWatch visst var det enkelt. För egen del blir det garanterat en AppleWatch när den släpps. Det blir till att titta, klämma, prova och känna tills man bestämt vilken modell och kombination det ska bli. Riktigt kul kommer det att bli med en ny avancerad klocka.

Ursprungligen av mac+:

? Nu vet vi. i blev ett apple. iWatch blev AppleWatch visst var det enkelt. För egen del blir det garanterat en AppleWatch när den släpps. Det blir till att titta, klämma, prova och känna tills man bestämt vilken modell och kombination det ska bli. Riktigt kul kommer det att bli med en ny avancerad klocka.

Jag avvaktar några generationer. Min omega seamaster professional stannar på min handled..:)

1
Bevaka tråden