Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska man köpa för laddningskabel/laddare till iPhone 5?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu min andra lightning-kabel till en iPhone 5:a som har börjat glappa/slutat fungera. Det kan inte vara adaptern det är fel på då iPhone inte laddar när jag kopplar lightning-kabeln till datorn. Den första kabeln jag hade var den som kom med i paketet med iPhonen, som i efterhand började glappa rejält och jag fick hålla den i en viss vinkel för att den skulle ladda öht. Sedan gick den inte att använda längre så jag köpte en ny, på Apples auktoriserade butik Digital Inn i Uppsala, som jag var helt säker på att det var "original" laddaren från Apple. Nu visar sig det att den lightning-kabeln också börjat glappa, och nyss verkade det som att den slutat fungera totalt. Vad ska man köpa för laddare som iallafall håller i ett år eller lite längre? Eller bör man se USB-kablarna som förbrukningsvaror?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-24 17:32

Om du håller i kontakten och *inte* i sladden när du drar ut kontakten från mobil och laddare/dator så kommer sladden är räcka mycket längre. Apple har ingen dragavlastare i sina sladdar så du kommer att förstöra din sladd om du inte följer det rådet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-24 21:12

Och det rådet gäller alla kablar, oavsett om de är dragavlastade eller ej.

1
Bevaka tråden