Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sommarläger för barn i Apples butiker

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I sommar bjuder Apple in barn till sommarläger som genomförs i deras butiker. Barnen får lära sig mer om bland annat Imovie och Garageband.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-06-17 17:32

Ungjävlarna ska hjärntvättas i tid...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-18 14:37
Ursprungligen av ooskar:

Ungjävlarna ska hjärntvättas i tid...

Var väl lite magstark kommentar tror väl att du vill skoja eller vad ska man tro ?

Toppen initiativ från Apples sida bättre att kidsen gör något kreativt och lär sig hantera keyboard och utvecklar sitt gehör genom musik och stimulalans genom bild än att bara sitta inne och spela mobil/surfplatta spel hela dagarna långa.

Kidsen får upp ögonen i tidig ålder att man kan göra något kreativt med datorer med musik och bilder det gillas skarpt , förutom att bara surfa och spela spel på datorer man kan göra så mycket mer.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-06-18 14:44
Ursprungligen av cubeis:

Var väl lite magstark kommentar tror väl att du vill skoja eller vad ska man tro ?

Toppen initiativ från Apples sida bättre att kidsen gör något kreativt och lär sig hantera keyboard och utvecklar sitt gehör genom musik och stimulalans genom bild än att bara sitta inne och spela mobil/surfplatta spel hela dagarna långa.

Kidsen får upp ögonen i tidig ålder att man kan göra något kreativt med datorer med musik och bilder det gillas skarpt , förutom att bara surfa och spela spel på datorer man kan göra så mycket mer.

Jag var inte helt seriös, bara halvt Jag är lite emot kulturen runt Apple och deras produkter, jämförbart med en sekt.

Apple hade förövrigt sommarläger förra året med.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-18 14:57
Ursprungligen av ooskar:

Jag var inte helt seriös, bara halvt Jag är lite emot kulturen runt Apple och deras produkter, jämförbart med en sekt.

Apple hade förövrigt sommarläger förra året med.

Kulturen Apple är nog enbart något som fjuniga tonnårskids bygger upp på mindre lyckade sociala medier inget som kan förankras i verkligheten.
Ingen tvingar någon att köpa Apple produkter vad jag känner till samt knappast tvångssommar läger för kidsen.

Apples produkter har lång livslängd och relativt hög kvalitet, bred service och gott rykte samt ett fantastiskt högt andrahandsvärde även efter flera år
Varför ska man då som vanlig konsument köpa något annat om man har plånbok att inhandla Apple produkten från första början ?

Sekt har inget med Apple att göra och är direkt en förolämpning mot oss alla såväl fd sektmedlemmar eller Apple användare så snälla lägg ner det resonemanget illa kvickt.

Jag kör både Samsung läsplatta, iphone 4s samt htc one mobil så jag är ingen Apple frälst hjärntvättad stackars olycklig själ

  • Medlem
  • Gävle
  • 2014-06-18 15:10
Ursprungligen av cubeis:

Kulturen Apple är nog enbart något som fjuniga tonnårskids bygger upp på mindre lyckade sociala medier inget som kan förankras i verkligheten.
Ingen tvingar någon att köpa Apple produkter vad jag känner till samt knappast tvångssommar läger för kidsen.

Apples produkter har lång livslängd och relativt hög kvalitet, bred service och gott rykte samt ett fantastiskt högt andrahandsvärde även efter flera år
Varför ska man då som vanlig konsument köpa något annat om man har plånbok att inhandla Apple produkten från första början ?

Sekt har inget med Apple att göra och är direkt en förolämpning mot oss alla såväl fd sektmedlemmar eller Apple användare så snälla lägg ner det resonemanget illa kvickt.

Jag kör både Samsung läsplatta, iphone 4s samt htc one mobil så jag är ingen Apple frälst hjärntvättad stackars olycklig själ

Givetvis finns det normalt folk som har någon produkt från Apple, jag själv fullkomligt älskar min rMBP, är mindre nöjd med min iPad Air och är riktigt nöjd med min HTC One och kan inte tänka mig en iPhone. Alla gillar olika. Däremot finns den där lilla gruppen som beter sig som en sekt och tycker att allt Apple gör är det enda rätta och det bästa, vilket det inte är i alla fall. Det är den gruppen som vägrar acceptera att det finns produkter som är bättre och vägrar lyssna på våra argument till varför de skulle bli mer nöjd med en Android-lur.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-18 16:39

Jag har aldrig träffat en "Applesektmedlem", utan bara "andra sidan" som påstår att Applesekten finns.

Du har aldrig övervägt att det är en observatörseffekt? När jag hade iphone fick jag ibland glidningar från androidnördar och sedan jag bytte till android har jag åtskilliga gånger konfronterats med appletalibaner. Men otroligt nog fick jag inga appletalibaner på halsen på iphonetiden och jag har sluppit androidnördar sedan jag bytte. Vad du har avgör uppenbarligen vilken sorts märkesfixerad nolla som ser det som sin uppgift att demontera sin avsaknad av liv genom att läxa upp dig.

Det är rätt humoristiskt med folk som hela tiden stått på ena sidan skranket och högljutt förkunnar att de minsann aldrig stött på någon socialt retarderad märkesmissionär i det egna leden, medan den "andra sidan" gör det hela tiden.

Ursprungligen av kenjon:

Jag har aldrig träffat en "Applesektmedlem", utan bara "andra sidan" som påstår att Applesekten finns.

Å andra sidan är förnekelse av sekterism ett signum för de allra mest sekteristiskt indoktrinerande — de tror sig företräda ett objektivt gott faktum.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Å andra sidan är förnekelse av sekterism ett signum för de allra mest sekteristiskt indoktrinerande — de tror sig företräda ett objektivt gott faktum.

Är inte det där ett argument i stil med "har du slutat att slå din fru?"

Dvs att om jag förnekar att jag tillhör en sekt så innebär det att jag tillhör en sekt eftersom de som tillhör en sekt förnekar att de tillhör en sekt...

1
Bevaka tråden