Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applestore är nere! 030806 14.16

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det något på gång? Ny PowerBook?

Svenska funkar dock.
Samt övriga länder förutom USA...
Kanske bara nån liten uppdatering, annars dör nog övriga snart också.

Hmm, för mig fungerar båda.

Ja samma här nu.
Var nog någon minimal uppdatering bara.

Sablars! Jag som bara väntar på att klicka mig fram till "GÅ TILL KASSAN" på AppleStore - så fort de släppt nästa 12" PB, vill säga!

- - - - - - - - - - - -
Som förhoppningsvis och troligtvis har:

1. Snabbare klocka, kanske 1 eller 1.3 GHz?

och mindre troligt:

1. 120 GB HD
2. HÖGRE UPPLÖSNING!!! (1280x1024 tack)
(jag blir snart tokig på Aquas "disney-typsnitt" på 36 punkter...)

den är inte nere längre...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 17:37

Det tycks ha lagt till DVD Studio Pro 2 , eller e det en gammal "nyhet"!?

-T

Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
och mindre troligt:

1. 120 GB HD

Ja det är väldigt lite troligt eftersom den största 2,5-tumsdisken är 80 gig just nu...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Ja det är väldigt lite troligt eftersom den största 2,5-tumsdisken är 80 gig just nu...

De kan ju gå över till 3,5", men det känns mycket otroligt

Det är helt riktigt att Apple nu "lanserat" DVD Studio Pro 2.. med satt releasedatum o allt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
De kan ju gå över till 3,5", men det känns mycket otroligt

Möjligen om de släpper en PowerBook 23" eller nåt sånt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Ja det är väldigt lite troligt eftersom den största 2,5-tumsdisken är 80 gig just nu...

Aha! Jag visste inte det. Då ska jag sluta sura nu över att de snålar på storleken i PB. Förresten ska jag nog sura ändå. Varför är inte 80 GB standard i stället för 40? Och varför kan man bara ta max 60 GB vid beställningen? Prisskillnaderna när man köper ny disk är ju minimal!

Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
Aha! Jag visste inte det. Då ska jag sluta sura nu över att de snålar på storleken i PB. Förresten ska jag nog sura ändå. Varför är inte 80 GB standard i stället för 40? Och varför kan man bara ta max 60 GB vid beställningen? Prisskillnaderna när man köper ny disk är ju minimal!

Antagligen för att när datorn utformades och släpptes för ett halvår sedan så var inte 80 GB tillgängligt, antlingen fanns den inte alls eller så kanske den var så ny att den inte gick att få tag i i rätt mängd som Apple behöver (eller så var priset så högt att det inte var motiverat).

Apple gör ju en specifikation och sen gäller den tills nästa modell kommer ut. Inte ens tilläggsalternativen på Apple Store brukar ändras så vitt jag vet.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-07 11:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av sjovall
(jag blir snart tokig på Aquas "disney-typsnitt" på 36 punkter...)

Varför så stort???

Heeh. Jag har inte ställt in den på 36 punkter, det var en överdrift från min sida. Jag retar mig helt enkelt på det stora systemsnittet. I menyraden etc. Det känns som "Disney"-stuk på alltihop med alla glada färger och stora runda bokstäver. Jag tycker att det är helt OK med 1600px skärm, men på 1024 blir det väldigt stort. Och det tar upp arbetsyta på en liten skärm.

Helt enkelt: jag är sur för att det inte går att anpassa bättre. Vi är ju trots allt en hel del som vill ha en liten snygg och lätt PB, men inte kör Mulle Meck hela tiden, om du förstår vad jag menar.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-07 12:22

Håller med... jag vill välja själv. Skulle lätt kunna jobba i ett OS som hade samma stuk som det GUI som final cut pro har.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-07 14:01

Då kanske det här intresserar dig? Kolla themet högst upp till höger (om du scrollar ner en bit på sidan)

http://swizcore.com/SS/macOSX.php

jag håller också med - det hade varit "slick" att kunna ha operativet lite "stramare"!

Vi ska nog hålla lite extra koll på Apple Store den 18-19 augusti...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Vi ska nog hålla lite extra koll på Apple Store den 18-19 augusti...

Vad antyder du? Att du vet nåt eller att du läst nåt?

  • Medlem
  • 2003-08-08 01:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Vad antyder du? Att du vet nåt eller att du läst nåt?

Läs ryktet om nya "böcker" på tex macrumors

Citat:

Skrevs ursprungligen av samul
Läs ryktet om nya "böcker" på tex macrumors

Ahhh...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Vad antyder du? Att du vet nåt eller att du läst nåt?

Jag fyller år den 19 augusti, så jag tänkte bara att Apple kanske vill fira det på nåt sätt...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-13 11:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Organ
Då kanske det här intresserar dig? Kolla themet högst upp till höger (om du scrollar ner en bit på sidan)

http://swizcore.com/SS/macOSX.php

Coolt! Men... hur installerar man? I img filen hänvisas man till hemsidan och där står inget vad jag kan se?

Priserna sjönk ytterligare nyss.
Kolla in den här:

1
Bevaka tråden