Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook.com redo att lanseras brett

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-02 17:20

Jag har märkt en sak nu med spam-mail som jag aldrig var "utsatt" för under Gmail-tiden.

Mail kommer in och klassas som spam av Microsofts filter som därefter helt korrekt placerar dem i mappen "Skräppost". Detta ser man om man loggar in via webläsaren. Det knepiga är att de syns direkt under inkorgen i telefonen.

Så var det aldrig med Gmail-kontona, klassades ett mail som spam så flyttades det från inkorgen till en skräpkorg och man såg det då heller inte under inkorgen i telefonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-05-03 00:01
Ursprungligen av zinned:

Jag har märkt en sak nu med spam-mail som jag aldrig var "utsatt" för under Gmail-tiden.

Mail kommer in och klassas som spam av Microsofts filter som därefter helt korrekt placerar dem i mappen "Skräppost". Detta ser man om man loggar in via webläsaren. Det knepiga är att de syns direkt under inkorgen i telefonen.

Så var det aldrig med Gmail-kontona, klassades ett mail som spam så flyttades det från inkorgen till en skräpkorg och man såg det då heller inte under inkorgen i telefonen.

Inte hos mig, där hamnar de i Junk.

Ursprungligen av zappee:

Inte hos mig, där hamnar de i Junk.

Samma här, precis som det gjordes när jag körde Gmail.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-05-03 14:38

Det är ju oerhört märkligt, jag kan ju inte påverka det själv utan det är ju helt och hållet iOS kommunikation med mailservern.

Har precis dragit hem betan av Airmail vilket har stöd för exchange. Googlade runt lite och vad jag förstår så har Outlook.com stöd för Exchange/Active sync. Airmail frågar dock efter utgående och inkommande mailserver. Förslag?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Har precis dragit hem betan av Airmail vilket har stöd för exchange. Googlade runt lite och vad jag förstår så har Outlook.com stöd för Exchange/Active sync. Airmail frågar dock efter utgående och inkommande mailserver. Förslag?

Från Airmail hemsida:
- Support for Gmail, GoogleTM Apps, iCloudTM, Yahoo!, AOL and Generic IMAP.

står varken outlook eller active sync/exchange så det är nog kört.
Utgående och inkommande är nog om du kör imap vilket outlook inte stöder för tillfället, om de inte infört det sista tiden.

Ursprungligen av mendezzz:

Från Airmail hemsida:
- Support for Gmail, GoogleTM Apps, iCloudTM, Yahoo!, AOL and Generic IMAP.

står varken outlook eller active sync/exchange så det är nog kört.
Utgående och inkommande är nog om du kör imap vilket outlook inte stöder för tillfället, om de inte infört det sista tiden.

Som jag skrev, jag kör betan. Dvs, stöd finns.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Som jag skrev, jag kör betan. Dvs, stöd finns.

Ibland läser man för snabbt för sitt eget bästa.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-08-22 18:47
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har precis dragit hem betan av Airmail vilket har stöd för exchange. Googlade runt lite och vad jag förstår så har Outlook.com stöd för Exchange/Active sync. Airmail frågar dock efter utgående och inkommande mailserver. Förslag?

m.hotmail.com

Outlook.com har nu idag stöd för imap.

Själv provat detta nu med ett gammalt hotmail-konto i OSX mail och fungerar perfekt.

Inställningar för ni som vill ha dem.

Incoming IMAP
Server: imap-mail.outlook.com
Server port: 993
Encryption: SSL
Outgoing SMTP
Server: smtp-mail.outlook.com
Server port: 587
Encryption: TLS

http://blogs.office.com/b/microsoft-outlook/a...

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-12 21:41

Och där la MS ner stödet för egna domäner, endast de som redan har sin registrerad blir kvar (åtminstone en stund till)
http://www.zdnet.com/microsoft-ends-support-f...

Någon som vet om det finns några alternativ?

Ursprungligen av zappee:

Och där la MS ner stödet för egna domäner, endast de som redan har sin registrerad blir kvar (åtminstone en stund till)
http://www.zdnet.com/microsoft-ends-support-f...

Någon som vet om det finns några alternativ?

Google Apps är nog enda vettiga alternativet om man inte vill betala.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-06-12 22:02

Jag är beredd att betala och vill absolut inte ha med Google att göra. Office 365 har jag provat tidigare (gratis provkonto) och tyckte den var alldeles för rörig i administrationsgränssnittet. Vad finns det mer att välja på om man vill ha fungerande push-mail och egen domän?

Ursprungligen av Mija:

Jag är beredd att betala och vill absolut inte ha med Google att göra. Office 365 har jag provat tidigare (gratis provkonto) och tyckte den var alldeles för rörig i administrationsgränssnittet. Vad finns det mer att välja på om man vill ha fungerande push-mail och egen domän?

Någon leverantör som kör zimbra kanske passar dig, har inte kollat upp vilka som gör det.

Kerio är populär också, värt att kolla upp.

Annars är det inga konstigheter att sätta upp en egen server, eller hyra en VPS och använda och köra det man själv vill.

Edit: En som har gratis upp till 10 användare (5GB/användare), http://www.zoho.com/mail/, har inte testat den själv.

Senast redigerat 2014-06-12 22:26
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-13 11:40
Ursprungligen av zappee:

Och där la MS ner stödet för egna domäner, endast de som redan har sin registrerad blir kvar (åtminstone en stund till)
http://www.zdnet.com/microsoft-ends-support-f...

Någon som vet om det finns några alternativ?

Det är två månader sedan de la ner detta.

För övrigt är jag också intresserad av alternativ...Google är inget alternativ.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-15 23:08
Ursprungligen av keptang:

Google Apps är nog enda vettiga alternativet om man inte vill betala.

What?
Gratisversionen av Google Apps är nedlagd sedan länge

Ursprungligen av zinned:

Det är två månader sedan de la ner detta.

För övrigt är jag också intresserad av alternativ...Google är inget alternativ.

Det är möjligt, jag fick dock mailet av MS den 11e.

Ursprungligen av zappee:

What?
Gratisversionen av Google Apps är nedlagd sedan länge

Fruktansvärd situation för dig, du kanske måste börja betala om inget i inlägg #74 passar.
Kanske du själv lyckas hitta något alternativ att dela med dig av?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-16 10:57
Ursprungligen av keptang:

Fruktansvärd situation för dig, du kanske måste börja betala om inget i inlägg #74 passar.
Kanske du själv lyckas hitta något alternativ att dela med dig av?

Jag tycker det är lite onödigt av dig att vara spydig, det är ju tydligt att @zappee svarade dig som han gjorde eftersom ditt förslag inte är möjligt sedan ett bra tag.

Som alternativ för er som vil betala.
https://fsdata.se/e-post/ utöver kostnaden för domän så blir det 81kr ink moms per e-mail.

Själv har jag valt att köpa på mig en Mac mini, en ordentlig UPS och konfigurerar nu upp detta under sommaren för att hantera min mail via OSX server.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-16 17:47
Ursprungligen av Borttaget:

Som alternativ för er som vil betala.
https://fsdata.se/e-post/ utöver kostnaden för domän så blir det 81kr ink moms per e-mail.

Själv har jag valt att köpa på mig en Mac mini, en ordentlig UPS och konfigurerar nu upp detta under sommaren för att hantera min mail via OSX server.

Tackar för tips men det känns väldigt dyrt med 65 spänn per månad, för mig iaf.

Senast redigerat 2018-07-23 10:17

Som alternativ om man klarar sig utan Push.

kostnaden för domänen ger er denna möjligheten.
https://www.citynetwork.se/domanregistrering/

De har åtminstone IMAP idle.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-16 17:56
Ursprungligen av Borttaget:

Som alternativ om man klarar sig utan Push.

kostnaden för domänen ger er denna möjligheten.
https://www.citynetwork.se/domanregistrering/

De har åtminstone IMAP idle.

Jag kör några konton hos City Network idag, dock så saknar jag verkligen EAS.

Senast redigerat 2018-07-23 10:17
Ursprungligen av zinned:

Jag kör några konton hos City Network idag, dock så saknar jag verkligen EAS.

Problemet är att EAS kostar en del pengar att sätta upp så inte konstigt att företagen vill ha betalt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-16 22:01
Ursprungligen av Borttaget:

Problemet är att EAS kostar en del pengar att sätta upp så inte konstigt att företagen vill ha betalt

Jag vet att det kostar pengar (är i branschen) men jag kan säga att jag har hostinglösningar på "närmre" håll som är mycket mer avancerade för lägre summa per månad.

Senast redigerat 2018-07-23 10:17
Ursprungligen av zinned:

Jag vet att det kostar pengar (är i branschen) men jag kan säga att jag har hostinglösningar på "närmre" håll som är mycket mer avancerade för lägre summa per månad.

varför kan du inte använda dessa lösningar då?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-06-16 22:26
Ursprungligen av Borttaget:

varför kan du inte använda dessa lösningar då?

För de är inte avsedda för mig och privat bruk, tyvärr.

Senast redigerat 2018-07-23 10:17
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-16 22:37

Om de kostar mindre spelar det väl ingen roll om de är avsedda för privat bruk eller ej.

Ursprungligen av zinned:

För de är inte avsedda för mig och privat bruk, tyvärr.

huvudet på spiken. Exakt samma anledning min privata miljö inte finns hos min arbetsgivare.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-16 23:09
Ursprungligen av keptang:

Fruktansvärd situation för dig, du kanske måste börja betala om inget i inlägg #74 passar.
Kanske du själv lyckas hitta något alternativ att dela med dig av?

What? Läs om gör rätt.

Ursprungligen av Borttaget:

Som alternativ för er som vil betala.
https://fsdata.se/e-post/ utöver kostnaden för domän så blir det 81kr ink moms per e-mail.

Själv har jag valt att köpa på mig en Mac mini, en ordentlig UPS och konfigurerar nu upp detta under sommaren för att hantera min mail via OSX server.

Tyvärr är FSDatas antispam under all kritik.

Senast redigerat 2018-07-23 10:17
Bevaka tråden