Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yosemite bredvid Mavericks?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag som många andra har skrivit upp mig för Yosemites beta program och hoppas få plocka ner det om någon vecka. Min fråga är om jag kan köra det parallellt med Mavericks på min nya MBPR. Mest för att ha ett buggfritt system att falla tillbaka på när jag behöver göra viktiga saker. Ska jag köra det i Virtualbox eller vad är lättast?

Tack!

Gustav

  • Medlem
  • 2014-06-15 16:50

Visst kan du det. Antingen kör du det i något virtuellt program eller så partitionerar du upp hårddisken och har en partition som endast är avsedd för Yosemite.
Det sistnämnda är nog att föredra om du frågar mig.

Ursprungligen av Dalle:

Visst kan du det. Antingen kör du det i något virtuellt program eller så partitionerar du upp hårddisken och har en partition som endast är avsedd för Yosemite.
Det sistnämnda är nog att föredra om du frågar mig.

Hur partitionerar jag en del av hårddisken för Yosemite?

Ursprungligen av Stalkale:

Hur partitionerar jag en del av hårddisken för Yosemite?

Du kan använda Skivverktyg.
Men, har du aldrig gjort sådana här operationer förut kanske du ska fundera på om det är så klokt att hoppa på en beta. Det är inte alltid bäst med det senaste.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-06-15 17:20

En extern hårddisk kanske är ett bättre alternativ?

Ursprungligen av suddgummi:

Du kan använda Skivverktyg.
Men, har du aldrig gjort sådana här operationer förut kanske du ska fundera på om det är så klokt att hoppa på en beta. Det är inte alltid bäst med det senaste.

Nej det är klart, men jag vill mest leka lite. Därför skulle det kännas bra att inte risks något.

Jag har en extern disk som jag skulle kunna använda. Är det skivverktyg där också?

Ursprungligen av Stalkale:

Nej det är klart, men jag vill mest leka lite. Därför skulle det kännas bra att inte risks något.

Jag har en extern disk som jag skulle kunna använda. Är det skivverktyg där också?

Ja.

1
Bevaka tråden