Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intern förstärkare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har i flera år haft min gamla NAD-förstärkare (från 80-talet) som mellansteg mellan datorn (hörlursuttaget) och högtalarna. Har funkat utmärkt. Men nu har den brunnit efter 25 års tjänstgöring.

Visst kan jag köpa en ny liknande förstärkare, men det borde väl finnas smidigare sätt att förstärka utsignalen till mina högtalare?
Finns det t.ex förstärkare som man kan sätta i de tomma facken där extra interna hårddiskar brukar sitta?

Vad kallas sådana förstärkare?
Andra förslag på lösningar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-13 18:25

Var brukar dina interna diskar sitta?

Har Mac Pro från 2011
Men menade kanske snarare i det tomma fack (ett av två) som DVDn sitter
Eller finns någon smidig extern lösning?

Ursprungligen av sirugo:

Vad kallas sådana förstärkare?

Låter som du är ute efter en DAC / hörlursförstärkare sök på prisjakt så tror jag nog du hittar en hel del .

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-06-13 19:39

Jag tyder det till att han vill ha ett slutsteg som kan driva hans högtalare, ett som kan monteras in i datorn.

/Off topic/
Är det möjligen en NAD 3020 som brunnit upp?
På den gick det att separera förförstärkaren från slutsteget om jag inte minns fel.

Det framgår ju inte av ts inlägg om denne önskar ansluta andra ljudenheter till stärkaren också men om så är fallet skulle jag föreslå en stärkare m inbyggd DAC istället för en dedikerad enhet i datorn.

Å andra sidan om det är en separat DAC som sökes så är det kanske en sån här som ts söker:
http://www.avd.se/hemmabio/da-omvandlare/pro-...

Ursprungligen av Mymac4ever:

Det framgår ju inte av ts inlägg om denne önskar ansluta andra ljudenheter till stärkaren också men om så är fallet skulle jag föreslå en stärkare m inbyggd DAC istället för en dedikerad enhet i datorn.

Å andra sidan om det är en separat DAC som sökes så är det kanske en sån här som ts söker:
http://www.avd.se/hemmabio/da-omvandlare/pro-...

Ja, den där ser bra ut.
Tack!

Men nu ser jag att det står att den ska sitta "mellan datorn och hifi-anläggningen" och att den är en "hörlursförstärkare".
Jag vill alltså ha något som förstärker datorns signaler direkt ut till högtalarna, dvs som den roll min helt vanliga förstärkare haft.
Men helst något "mindre" och smidigare.

1
Bevaka tråden