Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför gör Pages 5.2 så här???.....

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Min kollega kom och frågade varför pagesdokument sparades tillsammans med en mapp som heter:

-Anställningsavtal 2014_1 kopia.pages.sb-71e9c37b-i1McZx
Inuti mappen finns följande rubriker: Data, Index.zip, Metadata, preview-micro.jpg, preview-web.jpg och preview.

Vad är det här för något? Är det någon som vet.

Tack på förhand

Tack för svaret Barbapappa_86.
Gick in under Pages - Inställningar därefter tog det stopp. Steg 3 och 4 i instruktionen fanns inte med i mina inställningar.
Trist =( .
Men tack för att du försökte hjälpa mig.

  • Medlem
  • 2014-06-16 11:28
Ursprungligen av PMöller:

Tack för svaret Barbapappa_86.
Gick in under Pages - Inställningar därefter tog det stopp. Steg 3 och 4 i instruktionen fanns inte med i mina inställningar.
Trist =( .
Men tack för att du försökte hjälpa mig.

Länken ovan gäller gamla Pages 4.

Pages 5 sparar dokument som "paket". Paket i OS X kan kort beskrivas som mappar som ser ut som filer. Testa att skapa ett Pages-dokument och se vad som händer om du tar bort filtillägget: du har plötsligt en vanlig mapp med alla de undermappar du listat.

Har dokumentet varit i kontakt med främmande e-postklienter, operativsystem, extraheringsprogram eller liknande? Det brukar vara orsaken till sådana här problem, där filtillägg läggs till eller tas bort.

Senast redigerat 2014-06-16 11:42

Hej 8645!
Tack för ditt svar.
Nej. Dokumentet har inte varit i kontakt med främmande e-postklienter, operativsystem eller liknande.
Det bara fortsätter att spöka.
Om du öppnar dokumentet för att göra ändringar och sedan sparar i samma namn och plats ca. 2-3 ggr så försvinner dokumentet helt och hållet. Finns inte att hitta någonstans och man får börja om på ny kula. Inget man vill i stressiga situationer.
Någon som varit med om detta?

1
Bevaka tråden