Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notiscenter fryser!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag använder ofta notiscenter på min mac för att få reda på vad som händer. Nyligen har jag dock upptäckt ett problem, notiscenter "fryser" dvs det händer ingenting när jag klickar på notiscenter i main menu. Eller något händer den försöker öppna men fastnar, man ser en vit smal rand från topp till botten när jag klickar på notiscenter.

Det har börjat bli oerhört frustrerande och börjat hände flera gånger per dag. Jag måste starta om datorn varje gång det händer för att få bukt på problemet.

Jag har googlat och många rekommenderar att man ska avsluta notification center i activity monitor, och det har jag gjort och notiscentret startar om men problemet kvarstår efter omstarten.

Jag har ingen lust att starta om datorn flera gånger per dag, någon som har haft samma problem och lyckats lösa det?

Testat att installera kombouppdateringen för din version av OSX (Den hittar du på apples hemsida)? Har du samma problem med en annan användare?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att installera kombouppdateringen för din version av OSX (Den hittar du på apples hemsida)? Har du samma problem med en annan användare?

Tack för hjälpen! Jag hade ingen aning om att det fanns något som heter en kombouppdatering, men nu är den installerad och än så länge verkar notiscentret inte vara något problem. Återkommer så klart om det fryser igen.

Rekommenderar du att man alltid ska installera kombouppdateringarna?

Ursprungligen av koffas:

Tack för hjälpen! Jag hade ingen aning om att det fanns något som heter en kombouppdatering, men nu är den installerad och än så länge verkar notiscentret inte vara något problem. Återkommer så klart om det fryser igen.

Rekommenderar du att man alltid ska installera kombouppdateringarna?

Att man alltid ska installera kombouppdateringar vid problem, eller vad menar du?

Ursprungligen av koffas:

...Rekommenderar du att man alltid ska installera kombouppdateringarna?

Vid varje uppdatering? Nej, det ska inte behövas.

Men det är något som är bra att prova om man får problem med systemet.

Tack för hjälpen! Nu verkar OS X mavericks flyta på som sig bör.

1
Bevaka tråden