Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotlight källa

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med det utmärkta verktyget Spotlight kan jag finna det mesta på mina hårddiskar. När jag får sökträff på en bild t ex så visas den i förhandsvisning, men hur hittar jag eller får hänvisning till vilken mapp bilden ligger i?
Förmodligen en "skamfråga" men jag vet inte.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-12 14:10

Tryck på den lilla pilen bredvid filnamnet.

Ursprungligen av lappen71:

Stort tack. Hamnar i en hänvisningsplats till en mappsymbol med siffran 3 resp 4 för annan bild. Jag har inga sådana mappar. Det kanske är spår efter en äldre kraschad hårddisk. Skumt.

Bra att jag nu fått lösningen till källsökningen. Det har varit ett problem fö mig.

Ursprungligen av aake39:

Stort tack. Hamnar i en hänvisningsplats till en mappsymbol med siffran 3 resp 4 för annan bild. Jag har inga sådana mappar. Det kanske är spår efter en äldre kraschad hårddisk. Skumt.

Bra att jag nu fått lösningen till källsökningen. Det har varit ett problem fö mig.

-----------

Här exempel på sökbilden med mapp och nummer.

Tryck med piltangenterna ned till filnamnet du vill hitta till i Spotlight, håll inne kommando/alt och tryck enter. Då öppnas den mapp som den markerade filen finns i. (Det kan vara control också, sitter inte vid Macen nu )

Ursprungligen av suddgummi:

Tryck med piltangenterna ned till filnamnet du vill hitta till i Spotlight, håll inne kommando/alt och tryck enter. Då öppnas den mapp som den markerade filen finns i. (Det kan vara control också, sitter inte vid Macen nu )

Stort tack! cmd/alt ledde rätt. Toppen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-13 16:44

Och visst fanns det väl mappar som hette 3 resp 4?

Ursprungligen av kenjon:

Och visst fanns det väl mappar som hette 3 resp 4?

Nej det finns inga mappar med 2,3,4 som bildsökningarna hänvisar till. Ej sökbart i Spotlight - inga träffar bland "alla mina filer".
Misstänker att det kanske är någon koppling till "mail" eller spår till en äldre kraschad hårddisk. Mystiskt är det.

1
Bevaka tråden