Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes spellista equalizer?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-10 17:02

Hej!
Är det någon som vet hur man kan ställa in equalizern för en hel spellista. Om jag vill välja en spellista som "rock" hur gör man?
Nu får jag ställa in låtarna manuellt.
Glad för tips!

Mvh
Surikat

Gör en smart spellista

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-10 17:51
Ursprungligen av Mymac4ever:

Gör en smart spellista

Tack för svar
I vilket moment kan jag ställa in equalizern när jag skapar en ny smartlista?
Mvh
Surikat

Har inte gjort detta på länge men efter lite experimenterande kom jag fram till att om man markerar alla spår i en lista och öppnar equalizern o sedan väljer en inställning i denna så sparas denna inställning för alla spår i listan.

Om detta sedan är unikt för smarta spellistor eller om det även funkar på andra listor vet jag inte

Ursprungligen av Mymac4ever:

Har inte gjort detta på länge men efter lite experimenterande kom jag fram till att om man markerar alla spår i en lista och öppnar equalizern o sedan väljer en inställning i denna så sparas denna inställning för alla spår i listan.

Om detta sedan är unikt för smarta spellistor eller om det även funkar på andra listor vet jag inte

Om du gör på det sättet så sätter du ju en eq-inställning på respektive spår. Den eq-inställningen kommer att gälla alltid när du spelar de spåren, oavsett om det är i en spellista eller ej. Det är ju en lösning som funkar, men den har alltså ingenting med spellistan att göra.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du gör på det sättet så sätter du ju en eq-inställning på respektive spår. Den eq-inställningen kommer att gälla alltid när du spelar de spåren, oavsett om det är i en spellista eller ej. Det är ju en lösning som funkar, men den har alltså ingenting med spellistan att göra.

ok. Som sagt så brukar jag inte använda den särskilt ofta. Har man så blandad musik som jag så är det bäst att lämna eq'n i fred på "Flat"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-11 21:51
Ursprungligen av Mymac4ever:

Har inte gjort detta på länge men efter lite experimenterande kom jag fram till att om man markerar alla spår i en lista och öppnar equalizern o sedan väljer en inställning i denna så sparas denna inställning för alla spår i listan.

Om detta sedan är unikt för smarta spellistor eller om det även funkar på andra listor vet jag inte

Tack för svar. Men jag måste vara dum i huvudet, trots att jag är en mac-entusiast sedan förra seklet.
När jag markerar alla spår i en spellista så kan jag inte ändra "eq" på något sätt?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-11 22:14
Ursprungligen av Surikat:

Tack för svar. Men jag måste vara dum i huvudet, trots att jag är en mac-entusiast sedan förra seklet.
När jag markerar alla spår i en spellista så kan jag inte ändra "eq" på något sätt?

Högerklicka - Visa info - Alternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-11 22:25

Tusen meloners meloners tack! Högerklicken funkade ej men "Äpple I" !!! tack. Phuu!

1
Bevaka tråden