Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hålla ordning på Apparna - frågor och funderingar....

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det ett sätt att hålla ordning på apparna i iTunes innan de kommer in i olika enheter? T ex att sortera bort vissa som man använder inte så mycket? Kanske att man kan sätta olika kriterier?
Ibland är det svårt också att se vilka de kategorier de hör till; iPhone, iPad eller både och eftersom man ser alla Appar i en och samma kategori.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-10 15:22

Finns redan. Klicka på din enhet så ser du kategorierna.

Ursprungligen av lappen71:

Finns redan. Klicka på din enhet så ser du kategorierna.

https://dl.dropbox.com/s/d9efgxs4589c6g1/Screenshot%202014-06-10%2015.22.07.png

Det är olika visning-lägen. Kan man sätta egna sorterings-kriterier i "lista"-läget? Jag undrar också ifall man kan få från hur många appar man har.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-10 16:06
Ursprungligen av calinou:

Finns det ett sätt att hålla ordning på apparna i iTunes innan de kommer in i olika enheter? T ex att sortera bort vissa som man använder inte så mycket? Kanske att man kan sätta olika kriterier?
Ibland är det svårt också att se vilka de kategorier de hör till; iPhone, iPad eller både och eftersom man ser alla Appar i en och samma kategori.

Ursprungligen av calinou:

Det är olika visning-lägen. Kan man sätta egna sorterings-kriterier i "lista"-läget? Jag undrar också ifall man kan få från hur många appar man har.

Du frågade efter om man kunde skilja mellan vilka enheter man kunde lista apparna och det visade jag att man kan.

Resten av dina frågor är det nej på.

Ursprungligen av lappen71:

Du frågade efter om man kunde skilja mellan vilka enheter man kunde lista apparna och det visade jag att man kan.

Resten av dina frågor är det nej på.

Jag lyckades i alla fall hitta hur man kan få fram antal appar jag har.

Finns det verkligen inga fler förslag på hur man kan ställa i-ordning bland apparna i iTunes?

Varför vill du göra detta? Om du inte använder dem längre är det bara att radera dem. Mac apparna datorn kan jag förstå om du vill sortera vilket man enkelt gör i mappar om man så vill men i Tunes krävs ingen ytterligare sortering efter som iTunes intelligent känner av vilka appar som passar till en viss enhet när du anslutit denna. Du har de olika visningslägena

Om du väljer lista i visningsläget kan du manuellt klicka dig fram för att få en översikt av hur många av dina appar som tex är spel eller som kommer från någon viss utvecklare

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-11 18:26
Ursprungligen av calinou:

Jag lyckades i alla fall hitta hur man kan få fram antal appar jag har.

Eller i mobilen, inställningar -> Allmänt -> Om

Ursprungligen av reboot81:

Eller i mobilen, inställningar -> Allmänt -> Om

Detta är resultat på antal appar för inkopplade enhet?

Ursprungligen av calinou:

Detta är resultat på antal appar för inkopplade enhet?

Ja. Kopplar du in din iPhone, iPad, iPod så får du den vyn i iTunes

Ursprungligen av Mymac4ever:

Ja. Kopplar du in din iPhone, iPad, iPod så får du den vyn i iTunes

Hur många appar man har totalt visas i statusfältet på "alla" eller "list-menyn" dock kan resultatet vara missvisande eftersom det blandar ihop flera kategorier i en och samma. Angående att lägga in egna parametrar i list-vyn är funktionen "visa info" inte tillgänglig när det gäller appar?

Ursprungligen av calinou:

Hur många appar man har totalt visas i statusfältet på "alla" eller "list-menyn" dock kan resultatet vara missvisande eftersom det blandar ihop flera kategorier i en och samma. Angående att lägga in egna parametrar i list-vyn är funktionen "visa info" inte tillgänglig när det gäller appar?

Jag fattar inte frågan om det ens var en fråga

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-12 10:52
Ursprungligen av calinou:

Hur många appar man har totalt visas i statusfältet på "alla" eller "list-menyn" dock kan resultatet vara missvisande eftersom det blandar ihop flera kategorier i en och samma. Angående att lägga in egna parametrar i list-vyn är funktionen "visa info" inte tillgänglig när det gäller appar?

Ja den är missvisande... säkrast är att gå in i själva enhetern och kolla (se mitt tips ovan).

Ursprungligen av Mymac4ever:

Jag fattar inte frågan om det ens var en fråga

Jag menar att man t ex som i låt-listan att när man högerklickar på t ex "pop" i "genre-kolumnen" / visa info / har möjlighet att skapa egna "genre" liksom någon form av "egna ord-parametrar" som underlättar sorteringen. Det lyckas jag inte ändra där i applistorna eftersom det verkar vara blockerat att skriva i fälten.

Senast redigerat 2014-06-12 12:48
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-12 12:22

Det är nog något Apple behöver jobba med. Det står t ex Medietyp Musik....

Ursprungligen av kenjon:

Det är nog något Apple behöver jobba med. Det står t ex Medietyp Musik....

Många av itunes sorteringsproblem härör nog i programmets ursprung som musikarkiv. Man må ha såväl appar som film o tv-program i arkivet numer men kategorier för dessa, utom appar, får man lägga till själv o organisationen lämnar en del övrigt att önska

1
Bevaka tråden