Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage/Meddelanden till mig själv kommer inte fram, "ej registrerad"

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag brukar använda iMessage/Meddelanden på min dator även för att skicka påminnelser till mig själv / till min iPhone. Meddelanden kommer inte fram nu längre på min mobil. Det står att användaren är ej registrerad. Jag har lagt mig själv med tfnnr i kontaktlistan och undrar var man ska registrera sig.

Senast redigerat 2014-06-10 13:56
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-10 10:51
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-10 11:11

Tack för alternativ-förslaget. Kanske att det kan vara ett alternativ men måste fördjupa mig i hur det fungerar. Det skulle vara önskvärt att man ställer in i datorn att det ska plinga i iPhonen när det har skickats. iMessage använder jag mycket för att skicka länkadresser till karta/plats som jag ska bege mig till. Det verkar inte fungera i "påminnelser".

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-10 13:42
Ursprungligen av calinou:

Tack för alternativ-förslaget. Kanske att det kan vara ett alternativ men måste fördjupa mig i hur det fungerar. Det skulle vara önskvärt att man ställer in i datorn att det ska plinga i iPhonen när det har skickats. iMessage använder jag mycket för att skicka länkadresser till karta/plats som jag ska bege mig till. Det verkar inte fungera i "påminnelser".

Så det är minnesanteckningar du är ute efter, snarare än påminnelser?

Använd appen "Anteckningar" och ställ in att den ska synka mellan dator och telefon via iCloud.

Ursprungligen av Vassius:

Så det är minnesanteckningar du är ute efter, snarare än påminnelser?

Använd appen "Anteckningar" och ställ in att den ska synka mellan dator och telefon via iCloud.

Det saknas inte utbud.....Jag använder Evernote för anteckningar och listor och den synkar mellan olika enheter. För att skicka snabba påminnelser har jag hittills använd mig av iMessage. Det är väl lämpligt?

Senast redigerat 2014-06-10 14:12

Tack för länkarna. Det var avstängt på min iPhone fast konstigt nog att det har fungerat förut.....

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-10 14:32
Ursprungligen av calinou:

Det saknas inte utbud.....Jag använder Evernote för anteckningar och listor och den synkar mellan olika enheter. För att skicka snabba påminnelser har jag hittills använd mig av iMessage. Det är väl lämpligt?

Nej det är enklare att använda Anteckningar och det är det rätta syftet med den.
iMessage är till för att skicka meddelanden.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-10 14:33
Ursprungligen av calinou:

Tack för länkarna. Det var avstängt på min iPhone fast konstigt nog att det har fungerat förut.....

Var iMessage avstängt fast det fungerade ändå?

Ursprungligen av lappen71:

Nej det är enklare att använda Anteckningar och det är det rätta syftet med den.
iMessage är till för att skicka meddelanden.

Då föredrar jag Evernote eftersom man kan hålla bättre ordning på alla listor och anteckningar. Dock varken Evernote eller Anteckningar har pling/påminnelse-funktion.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-10 14:42
Ursprungligen av calinou:

Då föredrar jag Evernote eftersom man kan hålla bättre ordning på alla listor och anteckningar. Dock varken Evernote eller Anteckningar har pling/påminnelse-funktion.

Man kan inte få allt så du får använda det som uppfyller kraven på bästa sätt.

Ursprungligen av lappen71:

Var iMessage avstängt fast det fungerade ändå?

Skicka som SMS var ej aktiverat/avstängt

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-10 14:46
Ursprungligen av calinou:

Då föredrar jag Evernote eftersom man kan hålla bättre ordning på alla listor och anteckningar. Dock varken Evernote eller Anteckningar har pling/påminnelse-funktion.

Med iMessage kommer ju plinget direkt när du skickar, inte senare när du behöver se "påminnelsen". Vad är fördelen med det, kontra synkade anteckningar?

Ursprungligen av Vassius:

Med iMessage kommer ju plinget direkt när du skickar, inte senare när du behöver se "påminnelsen". Vad är fördelen med det, kontra synkade anteckningar?

Jag vet att meddelandet har kommit fram när det plingar direkt efter det har skickats från datorn och behöver inte kolla på min mobil. iMessage är mer effektivt tycker jag vad gäller sådana sista stund länk-påminnelser.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-10 15:23
Ursprungligen av calinou:

Tack för alternativ-förslaget. Kanske att det kan vara ett alternativ men måste fördjupa mig i hur det fungerar. Det skulle vara önskvärt att man ställer in i datorn att det ska plinga i iPhonen när det har skickats. iMessage använder jag mycket för att skicka länkadresser till karta/plats som jag ska bege mig till. Det verkar inte fungera i "påminnelser".

Varför inte skicka direkt till kartappen från kartprogrammet? Enklast möjliga. Om man nu inte vill köra Google Maps dvs.

Ursprungligen av reboot81:

Varför inte skicka direkt till kartappen från kartprogrammet? Enklast möjliga. Om man nu inte vill köra Google Maps dvs.

Det skulle kunna vara intressant att undersöka. Google Maps använder jag inte i första hand. Vart hittar man kartprogrammet?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-10 15:36
Ursprungligen av calinou:

Det skulle kunna vara intressant att undersöka. Google Maps använder jag inte i första hand. Vart hittar man kartprogrammet?

Det är inte Google maps som reboot81 visar bilder på utan AppleMaps

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-10 15:41
Ursprungligen av calinou:

Jag vet att meddelandet har kommit fram när det plingar direkt efter det har skickats från datorn och behöver inte kolla på min mobil. iMessage är mer effektivt tycker jag vad gäller sådana sista stund länk-påminnelser.

Anteckningar, iMessage, Påminnelser är alla delar av iCloud. Så länge enheterna är uppkopplade så synkar de omgående.
Tur för mig att inte Anteckningarappen plingar till när jag skrivit något, hade blivit trött i öronen då.

Kika på Påminnelser, den går att ställa in att påminna när du anländer/lämnar en geografisk plats.

Eller om du kör Safari/GoogleMaps - bokmärk sidan på datorn så finns den i mobilens Safari.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-10 15:42
Ursprungligen av calinou:

Det skulle kunna vara intressant att undersöka. Google Maps använder jag inte i första hand. Vart hittar man kartprogrammet?

Spotlight -> skriv kartor
Alla program hittar du enklast med Spotlight.

Ursprungligen av reboot81:

Spotlight -> skriv kartor
Alla program hittar du enklast med Spotlight.

Tack för info. Jag visste inte att jag hade "kartor" i min dator. Det fungerar smidigt att hitta platser. Däremot hittar jag inte appen AppleMaps i iTunes store. Kanske att det är på ett annat namn?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-10 15:57
Ursprungligen av calinou:

Tack för info. Jag visste inte att jag hade "kartor" i min dator. Det fungerar smidigt att hitta platser. Däremot hittar jag inte appen AppleMaps i iTunes store. Kanske att det är på ett annat namn?

Även där kör du Spotligth -> skriv kartor

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-10 15:59
Ursprungligen av calinou:

Det skulle kunna vara intressant att undersöka. Google Maps använder jag inte i första hand. Vart hittar man kartprogrammet?

Vilka karttjänster/program/appar använder du i första hand?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-10 16:03
Ursprungligen av calinou:

Tack för info. Jag visste inte att jag hade "kartor" i min dator. Det fungerar smidigt att hitta platser. Däremot hittar jag inte appen AppleMaps i iTunes store. Kanske att det är på ett annat namn?

AppleMaps finns automatiskt i Dock och gör den inte det har du själv tagit bort den.

Ursprungligen av reboot81:

Vilka karttjänster/program/appar använder du i första hand?

Det lämpar sig nog med Google Maps.

Ursprungligen av lappen71:

AppleMaps finns automatiskt i Dock och gör den inte det har du själv tagit bort den.

Min heter "kartor". Jag hittar i varje fall inte AppleMaps via Spotlight

Ursprungligen av calinou:

Min heter "kartor". Jag hittar i varje fall inte AppleMaps via Spotlight

Det heter egentligen inte AppleMaps. Om du kör på svenska heter programmet kort och gott "Kartor" och om du kör på engelska heter det "Maps".

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-06-10 16:17
Ursprungligen av pmarriott:

Det heter egentligen inte AppleMaps. Om du kör på svenska heter programmet kort och gott "Kartor" och om du kör på engelska heter det "Maps".

Det heter mycket riktigt Kartor om man har Svenska OS X men skriver man Apple Maps i Spotlight kommer Kartor fram alla fall

Ursprungligen av lappen71:

Det heter mycket riktigt Kartor om man har Svenska OS X men skriver man Apple Maps i Spotlight kommer Kartor fram alla fall

Det beror på hur man skriver och du skrev från början AppleMaps

Ursprungligen av reboot81:

Anteckningar, iMessage, Påminnelser är alla delar av iCloud. Så länge enheterna är uppkopplade så synkar de omgående.
Tur för mig att inte Anteckningarappen plingar till när jag skrivit något, hade blivit trött i öronen då.

Kika på Påminnelser, den går att ställa in att påminna när du anländer/lämnar en geografisk plats.

Eller om du kör Safari/GoogleMaps - bokmärk sidan på datorn så finns den i mobilens Safari.

Jag har testat påminnelse-appen och förstår mig inte riktigt på hur den fungerar med kalender och hur man aktiverar pling-påminnelser på iPhonen. Listorna synkas i alla fall till min iPhone. Finns det någon video eller bättre guide där man kan lära sig hur det fungerar?

Senast redigerat 2014-06-11 11:40
Ursprungligen av calinou:

Jag har testat påminnelse-appen och förstår mig inte riktigt på hur den fungerar med kalender och hur man aktiverar pling-påminnelser på iPhonen. Listorna synkas i alla fall till min iPhone. Finns det någon video eller bättre guide där man kan lära sig hur det fungerar?

Exakt vad är det du inte förstår? Om du vill sätta påminnelser så trycker du på påminnelsen, sedan på utropstecknet till höger och väljer sedan när du ska få påminnelse.

Bevaka tråden