Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Detta formulär är inte säkert."-mailen

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Detta formulär är inte säkert. Formuläret kommer att skickas på ett sätt som inte är säkert. Är du säker på att du vill skicka det?" kommer upp när jag är inne på min yahoo mail, hur får jag safari att sluta tjata om det? Rutan dyker upp när jag logar in, när jag klickar på ett mail, när jag är inne på mailet, när jag skickat ett mail, när jag går ut till inkorgen igen, när jag bläddrar i inkorgen och den laddar fram nya mail, när jag söker mail, alltså HELA tiden, hur kan jag få safari att sluta tjata om det?

När rutan kommer upp, finns det ingen "Säg aldrig det här igen" knapp eller nånting?

Ursprungligen av AppleLover:

När rutan kommer upp, finns det ingen "Säg aldrig det här igen" knapp eller nånting?

nej...

Ursprungligen av rjanderssen:

nej...

Nehe, men då kanske du kan kolla inställningarna på mailen och datorn?

Ursprungligen av AppleLover:

Nehe, men då kanske du kan kolla inställningarna på mailen och datorn?

vilka inställningar, vartdå?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-12 23:03
Ursprungligen av rjanderssen:

vilka inställningar, vartdå?

Jag tror han glömde att du använder Safari och en form av web mail.

Ett alternativ vore kanske att ställa in Apples mail att hantera din Yahoo mail. Det borde bli en betydligt trevligare upplevelse än att surfa in på Yahoo.

Jag tror inte du kan stänga av den där varningen i Safari.

går inte att lägga till sidor som man litar på eller liknade då? Har använt apples egen mail och synkat med yahoo förut, men fick det aldrig att fungera perfekt, ibland när jag skicka mail så blev dom inte skickade av någon skum anledning, och mail som skulle synkas låg i yahoo, men inte i apples mail osv..

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-14 23:11
Ursprungligen av rjanderssen:

går inte att lägga till sidor som man litar på eller liknade då? Har använt apples egen mail och synkat med yahoo förut, men fick det aldrig att fungera perfekt, ibland när jag skicka mail så blev dom inte skickade av någon skum anledning, och mail som skulle synkas låg i yahoo, men inte i apples mail osv..

Funderat på att byta till någon mer pålitlig leverantör?

Detta fick jag upp går när jag var inne på ebay.de, eller om det var ebay.co.uk.

Ursprungligen av juanito:

Funderat på att byta till någon mer pålitlig leverantör?

vad är det som skulle vara opålitligt med yahoo?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-15 17:30
Ursprungligen av rjanderssen:

vad är det som skulle vara opålitligt med yahoo?

Kollade lite på hur man kunde få Yahoo mail å funka med mail, och det verkar vara en massa extra gyckel med att få en mail klient å fungera med Yahoo.

Jag brukar använda Chrome för att kolla min Yahoo-mail o det funkar utmärkt utan att jag får de meddelanden som TS får. För att testa lade jag dock just till min Yahoo i Mail o det funkade utmärkt. Iofs tog det en stund innan alla mail i mailboxen syntes men det kan säkert förklaras av att det var 1500+ mail i den så det tog nog en stund att synka den.

Jag behövde inte göra några som helst inställningar för imap eller smtp utan dessa kom in automatiskt men OM du skulle ha problem med detta så finns svaren här

1
Bevaka tråden