Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ansluta till AirportExpress med 10.9.3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle hjälpa min kompis. Han har 2 MBP en rätt ny med 10.9.3 och en äldre med 10.5. Internet går från BBB och den äldsta datorn kan komma åt Wi-Fi direkt. På den nya syns nätverket men det funkar inte att logga in. Han vet lösen mm. AE är mod 1088.
Jag har läst en del trådar här i forumet men inte hittat svaret.
Notera att det går att logga in på min DIR-665 router med nya datorn och 10.9.3 men alltså inte på hans AE 1088.
- Hur skall man få det att fungera under 10.9.3 på AE 1088?
Tacksam för dina synpunkter!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-06-08 13:33

Den äldre modellen av Airport Express saknar stöd i nya versioner av OS X/Airport utility. Men det finns sätt att kringgå detta och använda den äldre versionen av Airport utility.
Följande fungerade senast jag behövde använda min gamla AE:
http://coreyjmahler.com/2013/10/24/airport-ut...

Tack för bra svar. Dock löste jag problemet med att han fick låna min gamla AE 1288 (tror jag) och denna fungerar på både gamla och nya datorn. Så nu fungerar det ändå.

Låter som ett klassiskt problem med BBB (och andra) om man sätter routern i bryggläge istället för att dela ut IP-adresser. Antalet IP-adresser som erbjuds av operatören tar slut och då får man inte nya adresser innan de gamla har lämnats tillbaka. Antagligen är din router satt som att dela en anslutning medan din väns är satt i bryggläge.

1
Bevaka tråden