Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket språk är det här?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Nyfiken som man är installerade jag idag utvärderingsversionen av MacOSX Yosemite (har utvecklarkonto för iOS)...
Hmmm... Efter detta fick ett flertal installerade program på min Mac helt annat UI-språk, bl.a. Spotify och mitt favoritprogram Logic Pro X...
Är det någon här som kan säga vilket språk det är?
Är ju totalt helt omöjligt att finna var inställningen av UI-språk är när jag inte har någon annan dator med Logic installerat på

Någon språkkunnig?
Bifogar skärmdump:

Tackar på förhand!

Ser ut som japanska

Men programmen borde hämta språken från systemet. Kolla om det blivit någon knäpp där.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-06-06 23:11

http://www.tj-hd.co.uk/en-gb/languageswitcher... kanske kan hjälpa? Radera programmens plist-filer?

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Hej!

Nyfiken som man är installerade jag idag utvärderingsversionen av MacOSX Yosemite (har utvecklarkonto för iOS)...
Hmmm... Efter detta fick ett flertal installerade program på min Mac helt annat UI-språk, bl.a. Spotify och mitt favoritprogram Logic Pro X...
Är det någon här som kan säga vilket språk det är?
Är ju totalt helt omöjligt att finna var inställningen av UI-språk är när jag inte har någon annan dator med Logic installerat på

Någon språkkunnig?
Bifogar skärmdump:

Tackar på förhand!

Tack för tips!

Det var så enkelt som att leta upp den sk. språk språkprioriteten i inställningar (där alla program väljer språk om primärspråket ej stöds)...
I mitt fall låg japanska före engelska :-((

Tack!

Lirar LPX bra i Yosemite?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Lirar LPX bra i Yosemite?

Sitter tyvärr i sommarstugan med LPX och en MIDI-keyboard tillhand, men hittills ingen "konstigt" eller krasch som följd...
Känns som om MacOSX 10.10 beta 1 verkar ganska klart redan...

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Sitter tyvärr i sommarstugan med LPX och en MIDI-keyboard tillhand, men hittills ingen "konstigt" eller krasch som följd...
Känns som om MacOSX 10.10 beta 1 verkar ganska klart redan...

Ok, bra att veta! 10.9 medförde lite mer fart till LPX, hoppas den blir ännu snällare mot CPUn IOM 10.10

1
Bevaka tråden