Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa användare till en bok ibooks

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-05 13:33

Hej!
Någon som har tips på hur det går att låsa en ipad till en specifik bok i ibooks?
Jag känner till guided access men tycker inte det blir snyggt med de gråa fälten där man inte tillåter användaren att trycka.
Jag vill undvika att menyn på iBooks visas över huvud taget. Lyckas jag med det är det perfekt!

iPaden ska fungera som en informationsplats på företag och därför ha olika sidor osv. Möjligheterna till Widgets och interativitet är det som gör att iBooks kommer att användas.

Några förslag? Har sett på andra platser att dom lyckats lösa det

Tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-05 22:55

Kom igen nu gott folk!

Okej, jag byter tanke och säger såhär istället då: "Någon som vet en annan läsare än iBooks som kan läsa .iba-filer?"
Kanske har den inte menyn som iBooks har och kan passa ändamålet bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-06 12:28
Ursprungligen av kladda:

Kom igen nu gott folk!

Okej, jag byter tanke och säger såhär istället då: "Någon som vet en annan läsare än iBooks som kan läsa .iba-filer?"
Kanske har den inte menyn som iBooks har och kan passa ändamålet bättre.

Skapa en egen app? Kanske det redan finns en hel del att hämta gällande detta, genom Apples developer sidor!?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-06 13:26

Mm får kika lite men tyvärr inte tillräckligt vass för att skriva en app som löser det.
Men tack för din input

Du säger att du sett det på andra platser. Varför inte kolla med dessa hur det gjorts?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-06 22:36
Ursprungligen av Mymac4ever:

Du säger att du sett det på andra platser. Varför inte kolla med dessa hur det gjorts?

En av dom var i Berlin i en random klädbutik :/ och den andra var i en teknikbutik i Hong Kong....

Ursprungligen av kladda:

En av dom var i Berlin i en random klädbutik :/ och den andra var i en teknikbutik i Hong Kong....

Okidoki, liite långt att åka kanske

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-06-06 22:54
Ursprungligen av juanito:

Skapa en egen app? Kanske det redan finns en hel del att hämta gällande detta, genom Apples developer sidor!?

Vet du på rak arm om det ens finns API för iBooks?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Okidoki, liite långt att åka kanske

Haha ja något

  • Medlem
  • International user
  • 2014-06-07 10:46
Ursprungligen av kladda:

Vet du på rak arm om det ens finns API för iBooks?

Nej, men jag gissar att du kan hitta något för att läsa filen du vill visa. Och sedan bygga ett enkelt UI på det.

1
Bevaka tråden