Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar via Lightningkabeln kommer snart

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hörlurar byggda för Iphone och Ipad kan snart få stöd för att kopplas till Lightningkontakten vilket möjliggör nya funktioner.

Läs hela artikeln här

Kul att det möjliggör bättre funktionalitet men tycker om det betyder att produkter blir låsta till endast iPhone kommer det inte vara intressant. Vill kunna ha mina lurar till datorn och även till andra enheter som kan sönda ljud. Och vad händer när iphone byter kontakt igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-06-05 21:14

Precis som många andra lurar levereras de säkerligen med alternativa sladdar, välj Lightning eller phono, samt med mic eller utan. Vad som dock oroar är att iPhones parodiska batteri skall driva mer än själva telefonen, som vi alla vet drar mer ström en en Amiga 2000...

Ursprungligen av Alexander Ross:

Och vad händer när iphone byter kontakt igen?

iPhone har inte bytt kontakt särskilt ofta men sker det så köper man antingen ett par nya hörlurar eller en adapter. Inget större problem alltså.

Ursprungligen av FreddeB:

Precis som många andra lurar levereras de säkerligen med alternativa sladdar, välj Lightning eller phono, samt med mic eller utan. Vad som dock oroar är att iPhones parodiska batteri skall driva mer än själva telefonen, som vi alla vet drar mer ström en en Amiga 2000...

iPhonen driver ju redan hörlurarna så där blir ju ingen skillnad. Jag är helt säker på att de kommer specifiera maxström som man får dra från lightningkontakten så att hörlurarna inte drar för mycket ström.

Genialisk idé tycker jag.

Hur gör man om man vill ladda telefonen samtidigt som man lyssnar på musik/podradio via sina hörlurar anslutna via lightning?

Uppfinnaren från Sundbyberg; Tänkte inte på det...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-06-06 01:12
Ursprungligen av keptang:

Hur gör man om man vill ladda telefonen samtidigt som man lyssnar på musik/podradio via sina hörlurar anslutna via lightning?

Uppfinnaren från Sundbyberg; Tänkte inte på det...

Kommer säkert någon laddstation för ändamålet!

Ursprungligen av jas:

Kommer säkert någon laddstation för ändamålet!

Japp, fler kablar är trevligt.

Ursprungligen av keptang:

Hur gör man om man vill ladda telefonen samtidigt som man lyssnar på musik/podradio via sina hörlurar anslutna via lightning?

Uppfinnaren från Sundbyberg; Tänkte inte på det...

Jag tror Apple uppfinner något som gör att man kan ladda via hörlursuttaget

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-06-06 08:46
Ursprungligen av keptang:

Japp, fler kablar är trevligt.

Alltså, en docka eller bara en adapter/splitter med tre Lightning-anslutningar!

Eller så kommer de nya bautalurarna med dubbla kontakter inbyggt..;-P

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-06-06 09:43

Apple announces Lightning-enabled headphone standard in WWDC session
By AppleInsider Staff

During a WWDC session earlier this week, Apple revealed a new Lightning module for headphones that promises to provide deeper system controls, direct analog audio out and power to compatible accessories.
http://appleinsider.com/articles/14/06/05/app...

Designmässigt är det ingen höjdare. På tok för höga spaceinfluenser för min del. B&W P5 äger sönder denna design.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2014-06-06 13:21
Ursprungligen av D_Odell:

Designmässigt är det ingen höjdare. På tok för höga spaceinfluenser för min del. B&W P5 äger sönder denna design.

Vilken "denna design"?

Ursprungligen av jas:

Vilken "denna design"?

Beats förståss.

1
Bevaka tråden