Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler nyheter i IOS 8

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

IOS 8 erbjuder flera nya funktioner som Apple inte hann gå in på närmare under måndagens keynote. 99mac samlar här några av godbitarna.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-06-03 18:37

ICE-kort är intressant. Blir dessa tillgängliga från låst skärm? Jag har funderat på hur alla säger man ska ha ICE, men de är ändå inte åtkomliga om jag inte har sinnesnärvaro nog att ange mitt lösenord. Det fungerar iofs lite bättre med fingeravtryck... får då krävs ju inte att jag är medveten för att låsa upp telefonen.

Ursprungligen av andas:

ICE-kort är intressant. Blir dessa tillgängliga från låst skärm? Jag har funderat på hur alla säger man ska ha ICE, men de är ändå inte åtkomliga om jag inte har sinnesnärvaro nog att ange mitt lösenord. Det fungerar iofs lite bättre med fingeravtryck... får då krävs ju inte att jag är medveten för att låsa upp telefonen.

Rätt implementerat så ska det finnas på låsskärmen. Annars gör det inte så mycket nytta.

edit: Klickar någon på ICE så kommer en lista upp på mina ICE-kontakter med namn och telefonnummer utan att behöva låsa upp telefonen.

Senast redigerat 2014-06-03 19:38
  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2014-06-04 09:18
Ursprungligen av andas:

ICE-kort är intressant. Blir dessa tillgängliga från låst skärm? Jag har funderat på hur alla säger man ska ha ICE, men de är ändå inte åtkomliga om jag inte har sinnesnärvaro nog att ange mitt lösenord. Det fungerar iofs lite bättre med fingeravtryck... får då krävs ju inte att jag är medveten för att låsa upp telefonen.

Hittar inga bilder på hur det ser ut från låsskärmen, men det omnämns på Apples egna sidor, men då som 'emergency card'. Inte helt säker på att det är samma funktion, men det låter snarlikt. https://www.apple.com/ios/ios8/health/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-04 12:30

Jag får heller inte fram ICE på låsskärmen...
Längst ner i Kontakter finns Länkade kontakter. Vad är det?

1
Bevaka tråden