Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skillnad på kretskopplat nätverk och paket förmedlat nätverk?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på med en skoluppgift, jag undrar vad skillnaden är mellan krets och paketförmedlade nätverk?

Det verkar lite för avancerat för mig, skulle önska lite mer grundläggande skillnader

Ursprungligen av emil_stahl:

Det verkar lite för avancerat för mig, skulle önska lite mer grundläggande skillnader

Är det inte meningen att man ska göra en skoluppgift själv utan att någon annan gör hela jobbet åt en?

Ursprungligen av keptang:

Är det inte meningen att man ska göra en skoluppgift själv utan att någon annan gör hela jobbet åt en?

Kanske det, men hur ska jag lära mig om jag inte vet svaret?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-03 19:01
Ursprungligen av emil_stahl:

Det verkar lite för avancerat för mig, skulle önska lite mer grundläggande skillnader

En del av vitsen med skolarbeten är att man ska lära sig söka information på egen hand istället för att bli matad av en lärare. Att ersätta läraren med forumbesökare räknas inte, tycker jag.

Ursprungligen av Vassius:

En del av vitsen med skolarbeten är att man ska lära sig söka information på egen hand istället för att bli matad av en lärare. Att ersätta läraren med forumbesökare räknas inte, tycker jag.

Jag kan söka, men det finns ju inget om detta. Meningen med uppgiften är att lära sig, inte att sitta i timmar och söka info.

Ursprungligen av emil_stahl:

Kanske det, men hur ska jag lära mig om jag inte vet svaret?

Man letar information, förstår den, tolkar den, skriver sin egen redogörelse om vad man lärt sig. Ungefär så.

edit: Se vad Google hittar om man söker.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-03 19:06
Ursprungligen av emil_stahl:

Jag kan söka, men det finns ju inget om detta. Meningen med uppgiften är att lära sig, inte att sitta i timmar och söka info.

Det finns ju hur mycket information som helst om du googlar.

Jo, det är meningen att du ska sitta i timmar och söka info om så krävs. Det är därför du får en uppgift istället för att bli matad av en lärare, som sagt.

Stackars dig om du en dag ska läsa på högre nivå och inte förstår hur du ska hitta information.

Men gudars vad ni gnäller på stackarn, ni är väl inte hans föräldrar eller? ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-06-03 19:57
Ursprungligen av BlackSmp:

Men gudars vad ni gnäller på stackarn, ni är väl inte hans föräldrar eller? ?

När han kommer ut i verkliga livet kommer han att tacka oss.

1
Bevaka tråden