Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderar på en uppgradering av Mac mini

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej är helt ny här och på mac , så jag skulle behöva lite hjälp och råd. Har en mac mini, väldigt tidig model tror jag som jag kom över. Den är jättetrött och skulle vilja få lite mer fart i den, bara så man kan surfa och så på ett vettigt sätt. Går de lösa för en vettig peng eller är de bättre att kassera den å köpa nått nytt bara? Mvh Tobias

Om du berättar vilken modell du har så är det enklare att ge bra tips.

Samma som @keptang skriver.

Ett tillägg är att det kan räcka med lite mer RAM och en SSD, men för att veta måste vi veta vad du har idag.

Asså de är de som är lite problemet, jag själv vet inte vilken model den är, var kan jag se de? jag hade isär den för å kolla ramminnet men de va ett som va typ 15 cm långt. hade nämligen ett annat jag tänkte testa. Just nu sitter de iaf 512 ram.

Alternativ 1:
Apple-menyn --> About this Mac --> More info

Alternativ 2:
Finder --> Applications --> Utilities --> System information

här e en bild.

Den där kan du göra ett dörrstopp av, eller använda till något du vill experimentera med, webbserver kanske.

Bara att köpa nytt.

okej, tänkte bara kolla. kom över den gratis och skulle mest testa den. skärmen jag fick funkar iaf finfint tack för svaren

1
Bevaka tråden