Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Mail" går inte att öppna...

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-31 13:18

Starta min MacbookPro nu på morgonen och fick en liten överraskning på köpet. Min mail verkar ha tok kraschat och vägrar att starta, ikonen är grå med ett kryss över och jag får ett meddelande om att: Programmet "Mail" går inte att öppna eftersom det inte stöds på den här Mac-modellen...

Några tips på vad som kan ha pajat ur?

Det funkar som vanligt på min iMac, iPad och mobil...

Testa att installera den senaste kombouppdateringen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-31 13:36

Har de senaste versionerna av allt!

Funderar lite på om det är någon pref eller cache fil som ligger bakom detta?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-05-31 13:53

Boota upp i recovery-läge och gör en diskkontroll (med Disk Utility).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-31 14:27
Ursprungligen av Fredric:

Har de senaste versionerna av allt!

Funderar lite på om det är någon pref eller cache fil som ligger bakom detta?

Och? Kör du combouppdateringen skriver den ev över trasiga filer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-31 15:27

Kanon! Körde combo och det fixade biffen!

99mac kan man lita på, lika säkert som skoskaven i ett par nya skor!

Ursprungligen av Fredric:

Kanon! Körde combo och det fixade biffen!

99mac kan man lita på, lika säkert som skoskaven i ett par nya skor!

Gå till skomakaren och beställ ett par handgjorda engelska skor. De ger dig inga skoskav eftersom de är gjorda efter just dina fötter. De kostar jättemycket men sänker dina utgifter eftersom de håller 15-30 år.
Jag har 3 par med 15 år på nacken. De ser ut som nya. Med lite underhåll för någon hundring om året håller de minst 30 år till. Om jag lever så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-31 20:50
Ursprungligen av pmarriott:

Gå till skomakaren och beställ ett par handgjorda engelska skor. De ger dig inga skoskav eftersom de är gjorda efter just dina fötter. De kostar jättemycket men sänker dina utgifter eftersom de håller 15-30 år.
Jag har 3 par med 15 år på nacken. De ser ut som nya. Med lite underhåll för någon hundring om året håller de minst 30 år till. Om jag lever så länge.

Så sant! Jag har lyckats köpa på mig två par Church's (6 och 3 år gamla nu) som är "gjorda" efter min läst, eller rättare sagt, "hand"tillverkade fabriksserier, men jag mätt upp min fot på deras butik på Bond Street och beställde bäst passande modell därefter.. Sitter som pitten i Greta... Deras måttbeställda, individanpassade "Bespoke serier" ligger dock lite väl högt i pris iaf för mig, 20-25 000:- beroende modell,, det är väl mest oldmoney-gubbar, Obama och en och annan obskyr ryss som trampar runt i dessa typ av doningar, men om ett år eller två så är man väl där själv, så vem vet.. Köpte även ett par Grenson Tan Brogues förra hösten som var efter "min" läst, good stuff!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-06-01 17:58

Mellan 5 000 och 10 000 kr borde du kunna komma undan med.

Ursprungligen av kenjon:

Mellan 5 000 och 10 000 kr borde du kunna komma undan med.

Ett par Crockett & Jones kostar 4600:- hos min skomakare.

1
Bevaka tråden