Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej öppna pdf i safari

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag ska öppna en helt vanlig pdf i safari visas den inte. Bara ett grått fönster. Vad är det för fel?
Däremot fungerar det i Firefox, men Safari är min favorit.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-30 14:59

Är det på en viss sida/länk, kan du ge exempel? Till exempel vet jag att visning av plusgirots kontoutdrag kräver att man bockar i en liten ruta på sidan för att de ska synas...
Eller är det oavsett vilken pdf, även till exempel en pdf lokalt på din hårddisk som du öppnar i Safari?
Har du Adobe Reader installerat?

Vilken version av OS X?
Vilken version av Safari?

Ursprungligen av IngoX:

Är det på en viss sida/länk, kan du ge exempel? Till exempel vet jag att visning av plusgirots kontoutdrag kräver att man bockar i en liten ruta på sidan för att de ska synas...
Eller är det oavsett vilken pdf, även till exempel en pdf lokalt på din hårddisk som du öppnar i Safari?
Har du Adobe Reader installerat?

Det gäller alla pdf filer, oavsett hemsida, förut hade jag adobe installerat men det har jag avinstallerat. Kan det vara det som spökar?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken version av OS X?
Vilken version av Safari?

Jag har Mac OS X Mavericks 10.9.3.
Nyaste versionen av Safari

Titta på dina installerade insticksfiler genom att välja Hjälp->Installerade insticksfiler och se om det är något som är associerat med pdfer.

Insticksfiler finns antingen i din Internet Plug-Ins katalog, eller i systemets.
Du hittar din egna genom att i Finder trycka på menyn Gå, hålla inne Option/Alt och välja Bibliotek. Där navigerar du fram till Internet Plug-Ins och ser om du har t.ex. några Acrobat Reader-filer kvar.

Systemets ligger under hårddisken->Bibliotek->Internet Plug-Ins

TACK!

Suddgummi

Detta är OT, men kan av lycka inte låta bli att skriva.
Du löste ett helt annat problem för min del.
Hade av misstag fått in en samling dokument i mina mallar i Pages.
Har försökt att få bort dom en längre tid, även sökt här i forumet.
Med ditt kommando kom jag åt filerna och kunde få bort dom.

Tack!

Ta bort alla pluginer som innehåller nåt med namnet "pdf" under hårddisken->Bibliotek->Internet Plug-Ins.

Tack, det fungerade!

http://www.99mac.se/forum/t/308688-kan-ej-opp...

Jag har följt allting på denna! jag är inne nu på Biblioteket, å väl inne på internet.plugins hittar jag en enda fil "FacebookVideoCalling.bundle"

blir galen på att inte kunna öppna pdf filer "online"

Du är antagligen i fel Bibliotek-mapp. Den Internet Plug-Ins du ska titta i ligger under Macintosh HD-->Bibliotek.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-07-03 14:25
Ursprungligen av emil_stahl:

Det gäller alla pdf filer, oavsett hemsida, förut hade jag adobe installerat men det har jag avinstallerat. Kan det vara det som spökar?

Att Adobe spökar skulle inte vara förvånande.

Ursprungligen av Mattias A:

Du är antagligen i fel Bibliotek-mapp. Den Internet Plug-Ins du ska titta i ligger under Macintosh HD-->Bibliotek.

vart går man in då?

Enklast är väl kanske om du klickar på menyn "Gå" i Finder, väljer "Gå till mapp ..." och skriver in: /Bibliotek/Internet Plug-Ins och trycker enter. Då hamnar du i rätt mapp.

Ursprungligen av Mattias A:

Enklast är väl kanske om du klickar på menyn "Gå" i Finder, väljer "Gå till mapp ..." och skriver in: /Bibliotek/Internet Plug-Ins och trycker enter. Då hamnar du i rätt mapp.

Å då ska allt raderas?

jag har följande där:
ADobePDFviwer.plugin
adobePDFviepew.NPAPI.plugin
PDF browser plugin.plugin

  • Medlem
  • International user
  • 2014-07-03 21:44
Ursprungligen av cleo13:

Å då ska allt raderas?

jag har följande där:
ADobePDFviwer.plugin
adobePDFviepew.NPAPI.plugin
PDF browser plugin.plugin

radera radera radera….

nåja tabor dem först… vems är den sista tro?

Ursprungligen av juanito:

radera radera radera….

nåja tabor dem först… vems är den sista tro?

Fattade inte det sista, men nu fungerade det tack så himla mycket för hjälpen.
Bara en nyfiken fråga; varför satte dessa filer stopp för att öppna det?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-07-03 22:53
Ursprungligen av cleo13:

Fattade inte det sista, men nu fungerade det tack så himla mycket för hjälpen.
Bara en nyfiken fråga; varför satte dessa filer stopp för att öppna det?

Adobe är en gycklare, skapar en massa skräp. De tog över den vanliga pdf hanteringem i Safari och klarade inte av att hantera det bra.

1
Bevaka tråden