Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple köper Beats?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-05-11 23:31

Jag har klämt och lyssnat själv på flera modeller. Föredrar ett mer neutralt ljud ur mina, vill jag ha mer bas (eller nåt annat) så är det bättre om jag kan ändra det i min musikuppspelare.

Ursprungligen av Mija:

Jag har klämt och lyssnat själv på flera modeller. Föredrar ett mer neutralt ljud ur mina, vill jag ha mer bas (eller nåt annat) så är det bättre om jag kan ändra det i min musikuppspelare.

Det går ju att göra även med Beats basigare lurar och Beats har modeller med neutralare ljud än deras lurar som är riktade till de som gillar mer bastung musik.
Finns dock rätt många lurar som inte kan återge så mycket ren bas som vissa av Beats modeller kan vid höga ljudtryck oavsett inställningar. Så att Beats är populära beror inte bara på design och marknadsföring utan på att de faktiskt låter bra och fyller ett behov.
Själv har jag AKG och Sony hörlurar av bättre modell som jag är rätt nöjd med men i jämförelse med Beats så saknar de rätt mycket tryck i basen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-12 09:35

Möjligheten finns ju också att Apple bara köper streamingdelen av företaget. Apple har ju gjort långt konstigare varianter på företagsköp tidigare.

Ursprungligen av acke:

Möjligheten finns ju också att Apple bara köper streamingdelen av företaget. Apple har ju gjort långt konstigare varianter på företagsköp tidigare.

Tror inte det eftersom Beats hårdvarusektion går mycket bra ekonomiskt, sägs att de har en mycket god försäljningsutveckling och i princip äger marknaden i många länder för hörlurar som kostar lite mer.

Tror mer på att kombinationen av personer teknik försäljning och kontakter passar Apple som handsken och priset är ju inget större hinder jämför bara med vissa av Facebooks och Googles köp av företag och Appar.

Apples ledning är inte lika inskränkt som många av Apple's nuvarande fans (mest äldre sådana) som inte förstår vikten av att säkra tillväxten på nya yngre musikintresserade användare och kunder. Se bara vilka reaktioner iPod-lanseringen möttes av från många Apple-fans.
Många nuvarande Apple fans går också till personlig attack mot Dre och vill inte ens kalla hiphop musik. Känns nästan som om vissa inte vill att någon som Dre inte ska sitta i Apples ledning fast det kanske just är någon som han som Apple behöver. Hans framgångar och skicklighet som producent talangscout låtskrivare och affärsman är oförnekbara.

Apple har byggt sin comeback på musik och kommer fortsätta satsa på det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-28 22:36

Officiellt. 3 miljarder.

Ursprungligen av acke:

Officiellt. 3 miljarder.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-29 09:15

Bästa för mig personligen är att iPod HiFi nu kommer att få en efterföljare.

  • Medlem
  • 2014-05-29 13:18

Beats är väl knappast välkända för sin ljudbild? Beats är för de som bara är ute efter maximal bas, knappast en korrekt ljudbild.

Ursprungligen av Dalle:

Beats är väl knappast välkända för sin ljudbild? Beats är för de som bara är ute efter maximal bas, knappast en korrekt ljudbild.

Lite motsägelsefullt eftersom du själv antyder att Beats är kända för sin ljudbild med mycket bas, men de har även andra modeller med mer "korrekt" ljudbild. Vad nu en korrekt ljudbild är när det handlar om mestadels elektronisk musik som i studio och på klubb ofta har mycket mer bas än vad "korrekta" hörlurar levererar.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-05-29 22:58

Om dom nu är så perfekta med sin förhöjda basåtergivning, då finns det ingen anledning för dom att släppa nya som låter annorlunda. Men det är just vad dom gör, nu kommer Solo2.

"The Solo2 has a more dynamic, wider range of sound, with a clarity that will bring you closer to what the artist intended. Whether you’re into hip-hop, heavy metal, jazz or electronic, you will feel the higher fidelity sound in your Solo2."

När Apple har fått säga sitt kommer alla dom gamla lurarna med brummig bas att försvinna.

Ursprungligen av Mija:

Om dom nu är så perfekta med sin förhöjda basåtergivning, då finns det ingen anledning för dom att släppa nya som låter annorlunda. Men det är just vad dom gör, nu kommer Solo2.

"The Solo2 has a more dynamic, wider range of sound, with a clarity that will bring you closer to what the artist intended. Whether you’re into hip-hop, heavy metal, jazz or electronic, you will feel the higher fidelity sound in your Solo2."

När Apple har fått säga sitt kommer alla dom gamla lurarna med brummig bas att försvinna.

Jag har inte sagt att Beats hörlurar är perfekta. Finns ingen hörlurstillverkare som har helt perfekta lurar.
Alla hörlurstillverkare släpper nya förbättrade produkter årligen. Sen gillar folk som lyssnar på elektronisk musik generellt mycket bas.
Solo1 hade inte brummig bas om inte musiken brummade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-22 22:02

Inte för att jag någonsin tvekat på detta.
http://techcrunch.com/2014/09/22/apple-plans-...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-22 23:26

Nu sägs det att så inte alls kommer att vara fallet. Jag vet inte men jag ha så svårt att se att de kommer att behålla Beats och iTunes Radio. Apple har i alla fall tidigare aldrig fungerat så. Två program som gör samma sak, inte så jäkla mycket fokus där inte.

  • Medlem
  • 2015-01-30 20:23

Beats hörlurar är inget för mig. Samtliga modeller som jag har lyssnat på har haft ett EQ-filter över sig som gör att det låter som att man har en subbas i varje öra (vilket är otroligt jobbigt att lyssna på och jag blir fort lyssningstrött). Tacka vet jag neutrala hörlurar.

Beats Music kan dock vara intressant och det ryktas ju att det (eller ett hopkok av iTunes/Beats Music) ska bundlas med kommande versioner av iOS.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-31 12:21

Vi kan väl tycka vad vi vill om produkterna Beats har, men jag tror inte Apple köpte bolaget för att få tillgång till dem.
Jag tror dom köpte Beats för att bolaget gick bra. Dom tjänade pengar. Dom har/hade en stor majoritet av marknaden på high-end lurar och bra marginaler på dessa.

Apple kan troligen lägga om vissa bitar av tillverkningen, kanske rent av flytta den och därmed sänka kostnaderna och öka intäkterna.

Beats är ett starkt varumärke och dom gör väldigt mycket rätt. Vi nördar gillar kanske inte produkten, men vi är en liten klick av kundbasen. Den stora massan vill ha snygga och coola lurar, som låter bättre än lurarna dom fick med i lådan till sin iPhone.

Det är vad jag tror.

Bevaka tråden