Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen slocknar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iMac på jobbet och håller på att få ett utbrott. Skärmen slocknar hela tiden! På senaste timmen har den slocknat säkert 10 gånger. Datorn dör inte utan det är bara skärmen som slocknar och jag blir utloggad. Sen får jag trycka på strömknappen på baksidan några gånger och till sist tänds skärmen igen. Sen är det bara att logga in och fortsätta med det jag gjorde...tills den slocknar igen!! Ibland händer det med ett par sekunders mellanrum och ibland är den okej i ett par timmar. Fruktansvärt frustrerande..har börjat kasta pennor i väggen och får verkligen behärska mig för att inte göra detsamma med datorn.

  • Medlem
  • 2014-05-28 10:43
Ursprungligen av Charlie13:

har börjat kasta pennor i väggen och får verkligen behärska mig för att inte göra detsamma med datorn.

Kasta pennor på datorn menar du? Det är nog ok om du inte kastar för hårt. *ironi*

Vad är det för modell av iMac?
Vilket OS X?
Provat att göra reset av SMC och PRAM?

Jag tycker det låter som att du har något problem med nätdelen, utan att kunna allt för mycket i ämnet...

Ursprungligen av Dalle:

Kasta pennor på datorn menar du? Det är nog ok om du inte kastar för hårt. *ironi*

Vad är det för modell av iMac?
Vilket OS X?
Provat att göra reset av SMC och PRAM?

Jag tycker det låter som att du har något problem med nätdelen, utan att kunna allt för mycket i ämnet...

Jag har OS X 10.9.3
Hur gör man reset av SMC och PRAM och vad innebär det?

Lyckligtvis har jag än så länge bara kastat pennor i väggen..men de flyger farligt nära datorn!

Ursprungligen av Charlie13:

...Hur gör man reset av SMC och PRAM och vad innebär det?

http://support.apple.com/kb/ht1379?viewlocale...

Och du glömde att svara på en av Dalles frågor.

Ursprungligen av Charlie13:

Jag har OS X 10.9.3
Hur gör man reset av SMC och PRAM och vad innebär det?

Lyckligtvis har jag än så länge bara kastat pennor i väggen..men de flyger farligt nära datorn!

Jag har en 27-tums iMac.

  • Medlem
  • 2014-05-28 13:00

Prova reset av SMC: Stäng av datorn, dra ur kontakten och håll powerknappen intryckt i 5 sekunder.
Prova därefter reset av PRAM: Efter att du startat upp datorn och hört "plinget" tryck, och håll ned: cmd + alt + p + r. Datorn startar nu om igen.
Hjälper detta? Jag tror tyvärr inte att det kommer att göra det. Jag tror att ditt nätaggregat inte mår så bra.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-28 13:30
Ursprungligen av Charlie13:

Har en iMac på jobbet och håller på att få ett utbrott. Skärmen slocknar hela tiden! På senaste timmen har den slocknat säkert 10 gånger. Datorn dör inte utan det är bara skärmen som slocknar och jag blir utloggad. Sen får jag trycka på strömknappen på baksidan några gånger och till sist tänds skärmen igen. Sen är det bara att logga in och fortsätta med det jag gjorde...tills den slocknar igen!! Ibland händer det med ett par sekunders mellanrum och ibland är den okej i ett par timmar. Fruktansvärt frustrerande..har börjat kasta pennor i väggen och får verkligen behärska mig för att inte göra detsamma med datorn.

Har du nån mobiltelefon _nära_ datorn? Lägger jag min 4S bredvid den externa skärmen får den spel och visar myrornas krig.

Kan en kollega "skojjat" med dig och satt autoutloggning?

Kan du pröva att hålla den "vaken" med Caffeine?

ger syslog | grep -i "sleep cause" nåt i terminalen?

Ursprungligen av reboot81:

Har du nån mobiltelefon _nära_ datorn? Lägger jag min 4S bredvid den externa skärmen får den spel och visar myrornas krig.

Kan en kollega "skojjat" med dig och satt autoutloggning?

Kan du pröva att hålla den "vaken" med Caffeine?

ger syslog | grep -i "sleep cause" nåt i terminalen?

Jag har två mobiler nära datorn hela tiden men det har jag haft i två års tid utan problem..
Nej, utloggningen sker i helt slumpmässiga intervaller. Ibland efter 2 sekunder, ibland 10 minuter, ibland 2 timmar, ibland inte alls. Och jag är övertygad om att ingen skojar med mig. Tror jag får ta hit vår data-ansvarige. Känns som att jag är ute på djupt vatten.

  • Medlem
  • 2014-05-28 16:35

@Charlie13 Restet av SMC och PRAM gav inget?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-28 23:21

Den dör inte, men ändå svarar den bara på strömknappen? (och inte på mus/tangentbord/styrplatta)

1
Bevaka tråden