Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rutstorlek i iMovie

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag håller på att arbeta i iMovie. Jag lägger in jpeg-bilder som bildar slutligen en film. När jag infogar bilder blir de som standard 4 sekunder. Kan man ställa in någonstans i iMovie så att varje bildruta som standard är 1 sekund? Annars får jag ändra om varje bild från 4 sek. till 1 sek. vilket är rätt tidsödande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-28 10:28
Ursprungligen av Christian S:

Jag håller på att arbeta i iMovie. Jag lägger in jpeg-bilder som bildar slutligen en film. När jag infogar bilder blir de som standard 4 sekunder. Kan man ställa in någonstans i iMovie så att varje bildruta som standard är 1 sekund? Annars får jag ändra om varje bild från 4 sek. till 1 sek. vilket är rätt tidsödande.

Du kan väl kopiera tiden som ligger som en parameter mellan bilderna? Alltså kopiera in den redan definierade på alla platser som den ska finnas på.

Det är inte mellanrummet som avgör utan bildrutornas standardlängd

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-28 11:19
Ursprungligen av Christian S:

Det är inte mellanrummet som avgör utan bildrutornas standardlängd

Jag hade bara för mig att längden definerades på ett objekt som låg mellan bilden och nästa ruta, dock var det jättelänge sedan jag höll på med det där.

Som en workaround, kan du inte lägga in en bild och sätta en sekund på den för att därefter kopiera in denna på alla de platser där du vill ha stillbilder, för att till sist bara byta ut bilden på de övriga?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-28 12:14

"Om du vill ställa in den förvalda längden för klipp som läggs till i filmen: Dra reglaget Klipp."
-iMovie hjälp, Anpassa filminställningar.

1
Bevaka tråden