Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple beställer Iphone med tre skärmstorlekar från tillverkare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple sägs ha lagt beställningar på Iphone-modeller för 2015 hos asiatiska tillverkare. Den nuvarande skärmstorleken på 4-tum kommer finnas kvar och kompletteras med 4,7- och 5,5-tums skärmar.

Läs hela artikeln här

Hoppas nu bara inte att de nya storlekarna är rektangulära med runda kanter, andra mobiltillverkare var ju först i de storlekarna

Känner jag mig själv rätt kommer jag att torska på den fetaste modellen, trots mitt hårdnackade motstånd mot större skärmar.

Ursprungligen av pmarriott:

Känner jag mig själv rätt kommer jag att torska på den fetaste modellen, trots mitt hårdnackade motstånd mot större skärmar.

Samma här Jag upplever dock att en 4,7 kräver 2 händer majoriteten av användandet ändå...Så varför inte gå all in?;)

Äntligen !

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-27 21:42

Hoppas verkligen inte att de implementerar sådana tv-storlekar, man måste kunna hantera den med en hand.

Utöver det så måste man köpa nya byxor.

Ursprungligen av zinned:

Hoppas verkligen inte att de implementerar sådana tv-storlekar, man måste kunna hantera den med en hand.

Utöver det så måste man köpa nya byxor.

Jag har svårt att se varför folk har svårt för större iPhones. Med det tankesättet hade vi aldrig haft större tv-skärmar, flygplan eller bärbara datorer. Låt Apple få visa sin version och sen, när du hållt den i din hand lämna ett omdöme. Vad säger att Apple inte löst ett smidigt "enhandsgrepp" genom mjukvara med iPhone 6?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-05-27 23:16

Tror Apple kommer att släppa en telefon som du måste ha handsfree till. Alltså ingen högtalare så att man kan hålla enheten mot örat och prata.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-27 23:18
Ursprungligen av kafferast:

Jag har svårt att se varför folk har svårt för större iPhones. Med det tankesättet hade vi aldrig haft större tv-skärmar, flygplan eller bärbara datorer. Låt Apple få visa sin version och sen, när du hållt den i din hand lämna ett omdöme. Vad säger att Apple inte löst ett smidigt "enhandsgrepp" genom mjukvara med iPhone 6?

Av de produkter du tog upp som exempel är det bara den bärbara datorn som håller som argument. Dock har även de gått åt det mindre hållet, för att vara smidig. En telefon som inte kan användas smidigt med en hand är för stor. Att de skulle lösa det problemet med mjukvara är inte möjligt, menar du då att OS-element inte skulle placeras i övre delen av skärmen utan endast på nedre halvan? Inte sannolikt.

Ursprungligen av MatsOlov:

Tror Apple kommer att släppa en telefon som du måste ha handsfree till. Alltså ingen högtalare så att man kan hålla enheten mot örat och prata.

Högst osannolikt om du frågar mig. Gemene man är van vid att kunna hålla den till örat, en telefon där det inte är möjligt för ett samtal lär aldrig sälja. Åtminstone inte innan vi har kommit så långt att vi har telefonenheten i en helt annan form, t ex inne i kroppen.

Ursprungligen av kafferast:

Jag har svårt att se varför folk har svårt för större iPhones. Med det tankesättet hade vi aldrig haft större tv-skärmar, flygplan eller bärbara datorer. Låt Apple få visa sin version och sen, när du hållt den i din hand lämna ett omdöme. Vad säger att Apple inte löst ett smidigt "enhandsgrepp" genom mjukvara med iPhone 6?

Som Samungs lösning?

Nä, det tror jag inte på och hoppas verkligen inte...

Dessutom så ser jag inte hur din analogi med flygplan etc passar mot telefoner. Det var en väldigt blandad kompott du hade med totalt orelaterade exempel.

Ursprungligen av MatsOlov:

Tror Apple kommer att släppa en telefon som du måste ha handsfree till. Alltså ingen högtalare så att man kan hålla enheten mot örat och prata.

Precis som Zinned så tror jag inte alls på detta. Det stora skälet är helt enkelt att det blir mer komplicerat. Du måste alltid ha två enheter med dig: telefon + handsfree. Nope!

Dessutom: inte ens Ipaden är utan högtalare.

1
Bevaka tråden