Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vår Mac mini 2011 dör om man lyfter den på sidan

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skaffade mig en mac mini för några dagar sen. Det är den som jag märkt låter som ett tröskverk. i7 processor på 2,7 GHZ

Nu till min fråga. Ska den stängas av om man lyfter den har den på högkant? Det händer min iaf. Vilken sida jag än håller den stående på, så dör den. Är det något skydd för att inte skada något i den, eller är min mini trasig på något sätt?

Tacksam för svar!

Framstupa sidoläge?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-05-27 08:40

Vet inte om Mini har samma skydd som de bärbara med HD, att låsa disken vid snabba rörelser.

Annars tycker jag det låter som att din HD är dålig.

Ta back up och byt ut den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-27 10:24

Det är inte strömkabeln som inte är intryckt riktigt, så den glappar när du rör på datorn?

Ursprungligen av kenjon:

Det är inte strömkabeln som inte är intryckt riktigt, så den glappar när du rör på datorn?

Det kan nog vara sladden alt kontakten som glappar. Dog när jag skulle se om den satt i dåligt.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Det kan nog vara sladden alt kontakten som glappar. Dog när jag skulle se om den satt i dåligt.

Satte i en svart aparatsladd, och det funkar utan den stängs av. Så en farlig sladd går nu till återvinningen.

1
Bevaka tråden