Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App Store blockerar användare från återköpta appar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple sätter nu stopp för möjligheten att fortsätta att använda och uppdatera appar som man gjort återköp för i App Store.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-05-26 18:29

Ni menar att man kan kräva pengarna tillbaka för en app?

Ursprungligen av ducedo:

Ni menar att man kan kräva pengarna tillbaka för en app?

Yupp.
Men jag antar att man måste ha en godtagbar anledning.. Jag har fått pengarna tillbaka en gång utan minsta strul..
Apple är riktigt smidiga att ha att göra med.

  • Medlem
  • Lund
  • 2014-05-26 20:03
Ursprungligen av Tjosansa:

Yupp.
Men jag antar att man måste ha en godtagbar anledning.. Jag har fått pengarna tillbaka en gång utan minsta strul..
Apple är riktigt smidiga att ha att göra med.

Vad gäller och hur gör man i praktiken? Har vid mer än ett tillfälle ångrat köp p.g.a. appen inte levt upp till förväntningarna eller vid något tillfälle inte ens fungerat som utlovat.

Ursprungligen av ducedo:

Vad gäller och hur gör man i praktiken? Har vid mer än ett tillfälle ångrat köp p.g.a. appen inte levt upp till förväntningarna eller vid något tillfälle inte ens fungerat som utlovat.

Bara att klicka på "report a problem" under listan på köpta appar i iTunes, eller på länken i kvittot som du fick på email. Beskriv problemet. Sen får du normalt en återbetalning.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple sätter nu stopp för möjligheten att fortsätta att använda och uppdatera appar som man gjort återköp för i App Store.

Läs hela artikeln här

Exakt varför skulle man behålla en app man inte tycker håller måttet (enda skälet till varför jag skulle lämna tillbaka en)?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-28 23:22
Ursprungligen av Micke Byström:

Exakt varför skulle man behålla en app man inte tycker håller måttet (enda skälet till varför jag skulle lämna tillbaka en)?

Alla är inte lika hederliga som du. Om det går att fortsätta använda en app trots att man har fått tillbaka pengarna för den så kommer det att missbrukas i någon utsträckning. Konstigt att det har funkat alls, tycker jag.

Ursprungligen av Vassius:

Alla är inte lika hederliga som du. Om det går att fortsätta använda en app trots att man har fått tillbaka pengarna för den så kommer det att missbrukas i någon utsträckning. Konstigt att det har funkat alls, tycker jag.

Så himla lätt är det inte att få pengarna tillbaka. Man kan ju inte hitta på något som inte stämmer som orsak. Det kräver en viss ansträngning ändå. Och en app kostar typiskt rätt lite. Jag tror inte det är så särskilt många som bryr sig om appen faktiskt fungerar som utlovat. Men det kan ju vara olika antar jag.

1
Bevaka tråden