Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hackare kommer runt aktiveringslåset i IOS

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Två hackare har hittat en ett sätt att komma runt Apples aktiveringslås av IOS-enheter. De hörde av sig till Apple i mars, men då de inte fick något svar har de nu beslutat sig för att släppa ett verktyg för att utnyttja säkerhetsbristen.

Läs hela artikeln här

"Många stulna Iphone säljs vidare på svarta marknaden i exempelvis asiatiska länder."

Eller på Blocket i Sverige.

Ursprungligen av keptang:

"Många stulna Iphone säljs vidare på svarta marknaden i exempelvis asiatiska länder."

Eller på Blocket i Sverige.

Ja då, stulna varor säljs ju lite var som helst. Jag borde ha utvecklat det hela lite mer. Har förstått det som att många stulna IOS-enheter hamnar i länder utanför väst där inte "vem som helst" kan köpa produkterna hos butiker/återförsäljare. Att den svarta marknaden helt enkelt är större i fattigare länder. Sedan förstår jag inte riktigt hur man säljer en telefon som är låst med aktiveringslås till någon på typ Blocket, men det är en annan femma.

Det syns också på den här gruppens Twitter-flöden att de får tack från länder som Vietnam, Ghana, Filippinerna, Mexico. Men visst, jag ser Spanien och USA där också. Folk lägger upp bilder på flera IOS-enheter som låsts upp via sajten och då känns det ju som att det rör sig om just stulna sådana.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-05-22 19:14
Ursprungligen av Redaktionen:

De hörde av sig till Apple i mars, men då de inte fick något svar har de nu beslutat sig för att släppa ett verktyg för att utnyttja säkerhetsbristen.

Läs hela artikeln här

Skitstövlar...

Ursprungligen av lasselu:

Skitstövlar...

Apple eller duolci ?

Är inte första gången ett företag ignorerar konsumenter som försöker 'hjälpa till' och rapportera säkerhetsfel och liknande.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-05-23 09:54
Ursprungligen av Allexz:

Apple eller duolci ?

Är inte första gången ett företag ignorerar konsumenter som försöker 'hjälpa till' och rapportera säkerhetsfel och liknande.

duolci

Ursprungligen av lasselu:

duolci

Jag skulle aldrig hålla hackergrupper eller liknande bakom ryggen och säga att det de gör på något på något vis är rätt eller öht OK.
Det är i min meningen 100% fel att göra intrång på annans egendom.

Men på samma gång så anser jag att företag som lägger dövörat till får skylla sig själv.

Jag tror aldrig att jag har hört Apple göra det tidigare men det har hänt gång på gång på gång de senaste åren med andra företag runt om i världen och jag tycker att det är sjukt att ingen lär sig.

Detta är ingen kritik mot just Apple och inte ens relaterat till just denna artikeln utan till alla företag , har man en kundbas så har man en skyldighet och ett ansvar att hålla dessa säkra.

Det går inte mer än max en månad mellan varje nyhet att företag X har haft intrång av Y pga bristande säkerhet.

Det är attityden det är fel på.

1
Bevaka tråden