Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple: "Fix för olevererade Imessage-meddelande på gång"

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple arbetar på en lösning för användare som bytt bort sin Iphone mot exempelvis en Android-enhet vars meddelanden fastnar i Imessage-systemet och inte kommer fram.

Läs hela artikeln här

Att skicka via imessage är allt annat än smidigt (för min del iaf). Sega servrar som stundtals inte vill skicka iväg meddelandet alls. Tack och lov kan man stänga av imessage helt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-05-22 22:43

Funkar riktigt segt för mig med. Ibland kommer meddelanden inte fram fören dagen efter. Inom familjen har vi lagt ner det helt och hållet. Kör med Viber i stället som hittills funkat klockrent.

Jag har faktiskt aldrig några problem. Funkar 99,9 % av alla gånger direkt.

Ursprungligen av Capeman:

Jag har faktiskt aldrig några problem. Funkar 99,9 % av alla gånger direkt.

Samma här. Mycket stabilt.

Har aldrig heller upplevt problem med det heller (peppar peppar), men bra att dom åtgärdar det så kallade problemet.

Ursprungligen av Capeman:

Jag har faktiskt aldrig några problem. Funkar 99,9 % av alla gånger direkt.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Samma här. Mycket stabilt.

Fast det stora problemet som de försöker åtgärda är detta

Citat:

Men det har visat sig att det inte är lika kul om man bestämmer sig för att byta sin Iphone mot exempelvis en Android-lur och fortsätter att använda samma telefonnummer. Meddelanden från andra Iphone-användare fortsätter att skickas som ett Imessage, fast numret inte längre hör till en Iphone och fastnar i Apples moln istället för att levereras som sms eller mms.

Att imessage fungerar bra för oss som är kvar på Iphone är det väl inget tvivel om.

Det problemet vet jag inget om. Mitt inlägg var mer riktat som motpol till de två första svaren i tråden.

Ursprungligen av BlackSmp:

...Att imessage fungerar bra för oss som är kvar på Iphone är det väl inget tvivel om.

Nja, har du läst inlägg 2 och 3?

Det var dessa inlägg som mitt och Capemans svar var riktade mot.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nja, har du läst inlägg 2 och 3?

Det var dessa inlägg som mitt och Capemans svar var riktade mot.

Ok...

Ursprungligen av Capeman:

Jag har faktiskt aldrig några problem. Funkar 99,9 % av alla gånger direkt.

Samma här. Vissa mottagare som är på språng mycket i olika länder och inte alltid har mobildata på/tillgängligt strular det med, men i 9 fall av 10 skickas det automatiskt som sms istället.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-23 09:13

Jag upplever också inga/utan problem med iPhone och Android m fl. Däremot en liten kvalitetsförsämring på sista halvåret eller så: förr mottog alla mina Apple-produkter så gott som synkront ett iMessage men nu går det flera sekunder mellan.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-23 09:27
Ursprungligen av frazze:

Jag upplever också inga/utan problem med iPhone och Android m fl. Däremot en liten kvalitetsförsämring på sista halvåret eller så: förr mottog alla mina Apple-produkter så gott som synkront ett iMessage men nu går det flera sekunder mellan.

Och så ska det vara enligt Apple för om jag skickar ett iMessage från datorn och får svar så kommer det till den först.Svarar jag inte inom 10-30s så plingar det till i mina andra i-enheter.
Som jag förstår det ska iMessage komma ihåg från vilken enhet meddelandet sändes och notisen ska dyka upp på den först när ett iMessage kommer.
Nu hittar jag inte nyheten om detta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-23 13:47
Ursprungligen av lappen71:

Och så ska det vara enligt Apple för om jag skickar ett iMessage från datorn och får svar så kommer det till den först.Svarar jag inte inom 10-30s så plingar det till i mina andra i-enheter.
Som jag förstår det ska iMessage komma ihåg från vilken enhet meddelandet sändes och notisen ska dyka upp på den först när ett iMessage kommer.
Nu hittar jag inte nyheten om detta.

Ahhaa. Clever!

Wow att så många har problem med iMessage.. Vi använder det i familjen och det funkar klockrent..
I början när iMessage kom så kunde det någonting bli "couldnt send this message" eller något sådant.. Men det har jag inte sett på över ett år.
Vi kör det inom familjen och mellan vänner hela tiden. Funkar idag hur bra som helst.. De med negativ respons kan inte ha kört det sista året?

1
Bevaka tråden