Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD och DVD syns ej mer? Skivorna bara matas ut.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-21 19:55

Hoppas att jag valt rätt forum. Har en iMac från 2011 Intel Core i5
När jag försöker stoppa in en CD eller DVD (köpt!)så visar sig inte skivan och efter ett tags "snurrande" så matas de ut.
Syns ej heller i iTunes.
Har jag kommit åt någon inställning? Eller är min "OPTIARC DVD RW AD-5680H" död?

Mvh
Christer

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-22 11:19

Jag har haft samma problem på flera Macar. Det verkar vara dålig kvalitét på spelarna...
Det kan funka med en rengöringsskiva (finns bl a på ClasISjön). Själv kör jag med en extern spelare, funkar alltid.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-22 14:34

Köp en extern USBansluten (ca 300kr). Kan fästasmed dubbelhäftande tejp bak på datorn.
Jag hade inte chansat på ett rengöringskit utan lagt pengarna på något med garanterad funktion.

  • Medlem
  • 2014-05-22 14:51

Jag har nog fått använda rengöringsskiva före varje gång jag använt CD-spelaren i min MBP, vilket inte är särskilt ofta (sådär nån gång per år). Men det brukar hjälpa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-26 12:57

Rengöringsskiva

Ursprungligen av wlao:

Jag har nog fått använda rengöringsskiva före varje gång jag använt CD-spelaren i min MBP, vilket inte är särskilt ofta (sådär nån gång per år). Men det brukar hjälpa.

Tack för tips, wlao. Men jag har redan tetstat rengöringsskivan. Men det hjälpte ej.
Mvh
Surikat

Ursprungligen av Surikat:

Tack för tips, wlao...

Varför är det bara wlao som får ett tack? Kenjon gav ju samma tips några timmar tidigare.

Ursprungligen av Surikat:

...Men jag har redan tetstat rengöringsskivan. Men det hjälpte ej.

Man ska redan från början skriva allt man redan har provat, så slipper folk slösa tid (både sin egen och din) på att tipsa om de sakerna.

Senast redigerat 2014-05-26 17:05
1
Bevaka tråden