Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm: Standardinställning för dashboard widgets

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag sitter i stort sett bara med min MacBook Pro inkopplad till min 27" externa skärm och använder enbart den externa skärmen med tangentbord och mus. Nu till kruxet! Jag gillar dashboard widgets skarpt och har framför allt anteckningar men även lite annat där, och då jag ändå bara i stort sett använder den externa skärmen så vill jag utnyttja hela utrymmet. När jag för en kort stund enbart använder Macen eller liknande så klumpas allt ihop och jag måste gång på gång hitta varje saks egna plats.

Går det att välja några standardinställningar eller tredjeparts program som löser detta problem?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-16 11:50

Menar du att programmet ska startas på samma skärm som sist, eller menar du att info som sparas ska sparas i samma mapp?

Ursprungligen av kenjon:

Menar du att programmet ska startas på samma skärm som sist, eller menar du att info som sparas ska sparas i samma mapp?

Inget av de alternativen, tror jag.

Det handlar om Dashboard widgets.

Min gissning är att när man byter till den mindre interna skärmen, och jobbar där, och sedan går tillbaka till den större externa skärmen, så har widgetarna flyttat på sig och lagt sig ovanpå varandra, eller åtminstone i oordning.

Och jag vet inte om det finns någon lösning på det problemet.

Precis det Jesper Ohlsson skriver!

Tyvärr får du nog leva med att flytta tillbaka widgetarna till önskat läge, när du går tillbaka till den stora skärmen.

OS X kan inte komma ihåg olika fönsterinställningar för olika skärmstorlekar.

För "vanliga fönster" finns det tilläggsprogram som (till viss del) kan hjälpa till att sprida ut fönstren över skärmen, men för dashboard widgets finns det nog inget sådant alls.

1
Bevaka tråden