Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla utskrifter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag skriver ut kommer det dubbla kopior trots att jag bara bett om en. Jag använder min airport express för utskrifter tillsammans med en HP 1010 laserskrivare. Med OSX 10.8 funkade det utan problem, men inte med 10.9. Varför...?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-15 13:06

Exemplar är satt till 1? Inget duplex är valt?
Gäller det för alla program?
Provat att ta bort och lägga till skrivaren igen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-15 22:40

Kolla samma sak med en annan inloggad användare? En annan dator till samma skrivare?

Tyvärr händer det oavsett användare och jag har både ominstallerat skrivaren och uppdaterat OSX. Vid vissa tillfällen har det faktiskt bara kommit ett blad, men jag har inte noterat vilket speciellt program det var då (skriver ut från så många).
Enda skillnaden mot förr i tiden är att jag använder min Airport Express för att "förlänga mitt nätverk" och inte som tidigare bara vara en nätverksenhet. (Kan inte terminologin)

Om det händer i många program och du ominstallerat såväl skrivare och airport utan någon förändring så gissar iaf jag på att felet finns ngnstans i skrivarens inställningar. Har du kollat om det kanske finns uppdaterade drivrutiner till den?

1
Bevaka tråden