Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 6 får högre upplösning

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt nya uppgifter kommer Iphone 6 att få en högre pixeltäthet än de nuvarande Iphone-modellerna, upp till 416 pixel per tum.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-15 11:26

Usch, det finns en som inte kommer springa runt med en tv i fickan om/när den väl släpps...jag

5,5", jisses. Blir den verklighet så har man definitivt passerat gränsen för en storlek som är smidig att hantera med en normalstor hand.

Jag har en Coolpad 5,5" (japp, Kinalur). Man måste i princip ha två händer fria för att ringa.

5,5 låter för mig helt vansinnigt stort. Jag tycker t.ex. att nuvarande iPhone 5S är för tung och en 5,5 kommer knappast bli lättare.
Samtidigt så blir det fler och fler som har mobilen som enda internetenhet. Dvs, de har ingen dator eller padda bara en mobil. Då kanske 5,5 inte är så dumt.

Ursprungligen av zinned:

Usch, det finns en som inte kommer springa runt med en tv i fickan om/när den väl släpps...jag

5,5", jisses. Blir den verklighet så har man definitivt passerat gränsen för en storlek som är smidig att hantera med en normalstor hand.

Dagens telefoner byggs med inriktning att alla en dag ska ha så stora händer som Richard Kiel

...pickadollen ser så liten ut...

Vad det gäller upplösningen så har jag hoppats på en 1080 x 1920 pix upplösning. Men förstår dock att det inte kommer hända, för mycket talar mot det.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-15 12:02
Ursprungligen av Mymac4ever:

Dagens telefoner byggs med inriktning att alla en dag ska ha så stora händer som Richard Kiel

...pickadollen ser så liten ut...

När iPad Mini kom så undrade farsan varför man skulle vilja ha en sån. Ett av argumenten jag lade fram var att man kan hålla den runt kanterna med en hand. Då tog han upp sin gamla iPad 2 och sa: "Vadå, det går ju med den här också".

Jag har inte ärvt hans dasslock till händer, tack och lov(?).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-15 12:04
Ursprungligen av Mymac4ever:

Dagens telefoner byggs med inriktning att alla en dag ska ha så stora händer som Richard Kiel

...pickadollen ser så liten ut...

Verkar inte bättre.

On a sidenote, när jag skakade tass med honom så fullständigt försvann min hand i hans...dassalock till nävar

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-15 12:19
Ursprungligen av zinned:

Verkar inte bättre.

On a sidenote, när jag skakade tass med honom så fullständigt försvann min hand i hans...dassalock till nävar

Coolt...så du har träffat honom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-05-15 12:20

Trist att Apple måste spela med i skärm-leken för att inte tappa kunder. Telefon som man inte kan hantera med en hand, vad tänker folk med?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-15 13:55
Ursprungligen av lappen71:

Coolt...så du har träffat honom?

Yup.

Ursprungligen av acke:

Trist att Apple måste spela med i skärm-leken för att inte tappa kunder. Telefon som man inte kan hantera med en hand, vad tänker folk med?

Jag tycker denna trenden är lite av ett lågvattenmärke, det finns inget fog för dessa skärmar. Speciellt inte om samma tillverkare också tillverkar surfplattor, som då ofta har modeller med storlekar som ligger väldigt nära dessa gigantiska mobiltelefoners skärmar.

Du menar :

"Ahead of iPhone 6 Launch, Two-Thirds of Smartphones Sold Have Screens Smaller Than 5"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-15 14:26
Ursprungligen av acke:

Trist att Apple måste spela med i skärm-leken för att inte tappa kunder. Telefon som man inte kan hantera med en hand, vad tänker folk med?

Folk tänker inte nått speciellt men Apple har nog tänkt till, själva telefonerandet, (ringandet) är inte längre förknippat med att knappa siffror på en platt nummerskiva. Man har Siri mm, bluetooth headset användningen har väl ökat dom senaste åren. Visst nice att kunna sköta handhavandet av telefonen med endast en hand, men i ärlighetens namn försvann väl den möjligheten vid 3.5 tums iPhone

Jag förstår inte vad problemet ligger hos er som gnäller ? Apple kommer väl säkert erbjuda alternativa storlekar på skärmen. Får jag gissa så kommer väl den inarbetade 4 tummaren att hänga med ett tag till för att alla enhands users, och sedan en supersmidig, ultratunn 4.7 tums variant samt nu en "gigantisk" 5.5 tums variant om det nu blir så. Men Apple tvingar väl ingen att köpa 5.5 tums varianten om man inte vill ?

Finns säkert kunder för alla olika segment av skärmstorlekar om jag tänker till. Varför tänker inte ni till

pssss... sedan kan det ju vara nice med en större skärmyta vid en högre upplösning eller ?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2014-05-15 14:46

Och vad hände med det där gnället om fragmentering av plattformen på grund av upplösning? Det var ett gigantiskt issue när Apple släppte iPhone 4 och slog sig för bröstet att det minsann inte var ett problem på deras plattform. Nu verkar man helt ha glömt allt om det där och satsar på alla möjliga märkliga upplösningar, _utom_ såklart HD-upplösning, för sån kan man ju inte ha eftersom andra har den.
Jag måste säga att iPhone intresserar mig mindre och mindre. Sen jag switchade strax efter att iPhone 4 kom så känns det som att iPhone blir mindre och mindre relevant. Jag kan inte se att de innoverar ett skvatt på den handhållna marknaden. Möjligen lite evolution,men det klarar andra minst lika bra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-15 15:03
Ursprungligen av bollman:

Och vad hände med det där gnället om fragmentering av plattformen på grund av upplösning? Det var ett gigantiskt issue när Apple släppte iPhone 4 och slog sig för bröstet att det minsann inte var ett problem på deras plattform. Nu verkar man helt ha glömt allt om det där och satsar på alla möjliga märkliga upplösningar, _utom_ såklart HD-upplösning, för sån kan man ju inte ha eftersom andra har den.
Jag måste säga att iPhone intresserar mig mindre och mindre. Sen jag switchade strax efter att iPhone 4 kom så känns det som att iPhone blir mindre och mindre relevant. Jag kan inte se att de innoverar ett skvatt på den handhållna marknaden. Möjligen lite evolution,men det klarar andra minst lika bra.

Delvis sant men alla mobil tillverkare och mobilen i sig har väl "peakat", och blir mindre relevanta genom det i det större sammanhanget.

Sedan tror jag att Apple kommer att boosta upp försäljningen och marknadsandelarna rejält i och med släppet av iPhone 6 med olika skärmstorlekar, det är kortet i rockärmen som nu Apple spelar ut med bra timeing. svårt dock att ta igen marknadsandelar när man väl börjat tappa men Apple har definitivt en chans ska bli spännande att följa detta.

Full HD upplösning är nice visst men för mig personligen på små mobilskärmar så är det inte det absolut viktigaste i världen eller har jag missat nått ( visst filmtittande- hmmm hur skoj är det på en mobil ) ?. Bra att Apple försöker gå sina egna vägar även när det kan gälla upplösningar på skärmen, det är nog viktigt och absolut nödvändigt för att sticka ut i den allt hårdare konkurrensen på mobilmarknaden. Symmetri och kvalitativ användarupplevelse försöker nog Apple eftersträva, därför prioriteras skarpa pixeltäta skärmar före skärmar med höga HD upplösningar.

Hallå bollman Apples kvalitet på mobilerna är det väl inget fel på jämfört med andra tillverkares ?

Vilka typer av innovationer skulle du vilja påstå Apple missat bara nyfiken

Senast redigerat 2014-05-15 15:15
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-15 15:42
Ursprungligen av cubeis:

Folk tänker inte nått speciellt men Apple har nog tänkt till, själva telefonerandet, (ringandet) är inte längre förknippat med att knappa siffror på en platt nummerskiva. Man har Siri mm, bluetooth headset användningen har väl ökat dom senaste åren. Visst nice att kunna sköta handhavandet av telefonen med endast en hand, men i ärlighetens namn försvann väl den möjligheten vid 3.5 tums iPhone

Jag förstår inte vad problemet ligger hos er som gnäller ? Apple kommer väl säkert erbjuda alternativa storlekar på skärmen. Får jag gissa så kommer väl den inarbetade 4 tummaren att hänga med ett tag till för att alla enhands users, och sedan en supersmidig, ultratunn 4.7 tums variant samt nu en "gigantisk" 5.5 tums variant om det nu blir så. Men Apple tvingar väl ingen att köpa 5.5 tums varianten om man inte vill ?

Finns säkert kunder för alla olika segment av skärmstorlekar om jag tänker till. Varför tänker inte ni till

pssss... sedan kan det ju vara nice med en större skärmyta vid en högre upplösning eller ?

Nej

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-15 16:34
Ursprungligen av cubeis:

men i ärlighetens namn försvann väl den möjligheten vid 3.5 tums iPhone

Nej, det går utmärkt med iPhone 5/5C/5S. Det är dock precis.

Ursprungligen av cubeis:

Jag förstår inte vad problemet ligger hos er som gnäller ? Apple kommer väl säkert erbjuda alternativa storlekar på skärmen. Får jag gissa så kommer väl den inarbetade 4 tummaren att hänga med ett tag till för att alla enhands users, och sedan en supersmidig, ultratunn 4.7 tums variant samt nu en "gigantisk" 5.5 tums variant om det nu blir så. Men Apple tvingar väl ingen att köpa 5.5 tums varianten om man inte vill ?

Det du beskriver är ett, åtminstone tidigare, icke Apple-tänk. Så tänker Samsung och andra mindre nogräknade icke Premium-tillverkare som pressar ut tusentals olika modeller. Det är som jag har sagt tidigare, om även Apple hänger på denna trenden så blir det dyrt för dem. Att segmentera produkterna så mycket där flera av dem i stort sett når samma storlek som iPad Mini.

Ursprungligen av cubeis:

pssss... sedan kan det ju vara nice med en större skärmyta vid en högre upplösning eller ?

Ursprungligen av cubeis:

Symmetri och kvalitativ användarupplevelse försöker nog Apple eftersträva, därför prioriteras skarpa pixeltäta skärmar före skärmar med höga HD upplösningar.

Hur ska du ha det? Du svänger från ena kanten till andra i dina märkliga åsikter, känns som det mest är för att kunna ge någon "svar på tal".

1
Bevaka tråden