Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dn.se kraschar vid skroll+inladdning

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-05-13 08:30

Varje gång när jag laddar in dn.se och samtidigt skrollar med min track pad så kraschar siten och måste laddas in på nytt, samtidigt som ett långt felmeddelande skickas till Apple. Om jag låter hela sidan laddas in så går det bra att skrolla. Det här problemet har uppstått relativt nyligen, någon som har samma erfarenhet?

OSX 10.9.2
Safari 7.0.3

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-13 09:23

Testade just utan problem. Började scrolla frenetiskt innan sidan ens hade laddat så mycket att det fanns nåt att scrolla ner i.

Samma versioner, 15" MBPr 2013.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-05-13 10:47

Gick in och reparerade skivbehörigheter... inget hände. Gjorde det en gång till och nu verkar det fungera. Ibland måste man visst göra det flera gånger.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-05-13 18:59

Testade också lite under förmiddagen med en MacBook Air 13" Mid 2011 och 10.9.2 utan några problem.

Har exakt samma problem på en av mina Mac'ar, medan alla andra funkar perfekt.

Den som har problem är en MBPr mitt 2012 med 10.9.2 och safari 7.0.3.

Samma lika problem.

Safari 7.0.3 (9537.75.14)
Mac OSX 10.9.2

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-08-12 09:41

Problemet har återkommit. Jag tycker dessutom att min iMac late 2012 tar lång tid att stänga av sig. Kanske finns det något större underliggande problem. Men i så fall så väntar jag med att installera om allt tills dess att Yosemite har släppts.

Testat om samma problem uppstår om du loggar in som en annan användare?

Och testa gärna att lägga in senaste uppdateringen igen - helst comboversionen. Det kan ibland göra underverk genom att städa upp lite i systemet, och ersätta eventuella skadade systemfiler.

http://support.apple.com/kb/DL1755?viewlocale...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-08-12 14:05
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och testa gärna att lägga in senaste uppdateringen igen - helst comboversionen. Det kan ibland göra underverk genom att städa upp lite i systemet, och ersätta eventuella skadade systemfiler.

http://support.apple.com/kb/DL1755?viewlocale...

Det fungerar vid första försöket. Får se om det håller i sig.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-08-13 08:51

Där kom första kraschen.

1
Bevaka tråden