Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsbolaget gick 1.000.000.000kr back

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

BBB backade 1 miljard under 2002:
http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_5932282.asp

Det betyder att för varje abonnemang á 300kr backade man 1200kr....

(omsättning 250Mkr och förlust 1000Mkr)

Senast redigerat 2003-08-05 14:07
  • Medlem
  • 2003-08-05 13:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
BBB backade 1 miljard under 2002:
http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_5932282.asp

Det betyder att för varje abbonemang á 300kr backade man 1200kr....

(omsättning 250Mkr och förlust 1000Mkr)

Förstår inte vad en glada smileyn i slutet av ditt inlägg ska betyda. Själv tycker jag att det är riktigt tråkigt att en av Sveriges största och bästa(?) leverantörer av riktigt bredband har det motigt. I slutänden blir det användarna som blir lidande.

Jag håller med dig fullständigt - BBB erbjuder dom klart bästa internetanslutningarna på marknaden idag.

Men det är uppenbart att 10Mbit för ca 300-400kr/månaden inte är hållbart i längden med dom stora förluster man gör idag.

Jag har fiberanslutning till mitt kontor och begärde pris för 10Mbit trafik och offerten visade ca 10.000kr i månaden...

Citat:

Skrevs ursprungligen av eQ
Förstår inte vad en glada smileyn i slutet av ditt inlägg ska betyda.

Björnström väntar nog på att BBB ska konka så att Recycler kan köpa upp konkursboet....:D
Eller inte.....

Jag har BBB och skulle utan att blinka pröjsa 200 spänn mer i månaden för denna ypperliga tjänst. De kanske borde göra lite olika typer av abonnemang, BBB-deluxe med 50 Mbit för 600 i månaden t.ex.....Jag skulle lugnt hoppa på det tåget!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Men det är uppenbart att 10Mbit för ca 300-400kr/månaden inte är hållbart i längden med dom stora förluster man gör idag.

Tror jag inte!
Det är nog inte bandbredden som kostar hos BB och det är inte heller den som vållat förlusterna.

BB är snabbt, kanske snabbast i Sverige, men inte får man 10 Mbit/s "på Internet". Det är ungefär som att säga att om du kopplar upp din dator på mitt kontor så får du 1000 Mbit/s men tyvärr inte mot alla datorer i världen, bara våra servrar.
Internet är lite mer än BBs nät och Sverige...

Varför är ni så oroliga - dom kallar det ju för "resultatförbättringar"... är väl knappast en nyhet att vissa företag räknar med att gå back under många år och att längre fram kamma hem vinsterna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-05 21:23

Det sämsta med BBB är att de inte erbjuder fast IP-adress.
Jag tycker precis som Fleno att de borde erbjuda en högre hastighet med fast ip och högre månadsavgift, samt en lowend-tjänst med kanske 5 Mbit och dynamisikt ip. Denna till ett lägre pris förstås.

Citat:

Skrevs ursprungligen av eQ
Förstår inte vad en glada smileyn i slutet av ditt inlägg ska betyda. Själv tycker jag att det är riktigt tråkigt att en av Sveriges största och bästa(?) leverantörer av riktigt bredband har det motigt. I slutänden blir det användarna som blir lidande.

Om man använder sina investerares pengar till att kunna sälja med förlust så har man en dålig verksamhet. ÄVEN om kunderna gillar en.

Det är BBBs konkurrenter det är synd om (de som är tvugna att leverera en sämre tjänst till samma pris därför att de inte har en miljard att blöda bort, typ...)

1
Bevaka tråden