Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några frågor ang iTunes Match

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, hoppas ni kan hjälpa mig med några frågor innan eventuellt köp av iTunes Match.
1. Om jag skaffar det på mitt iTunes-konto, kommer även mina barns iPhones kunna använda musiken (dom har egna iTunes-konton oxå)?
2. Kommer även ljudböcker syncas till match?
3. Om jag vill att tex 10 album ska ligga på dotterns telefon permanent, och 18 på sonens. Fungerar det, samt streama resten om det finns behov någon gång, eller är det allt eller inget?

Tror det var allt, hoppas nån kan hjälpa mig reda ut.
//Elmeholt

Ursprungligen av Elmeholt:

Hej, hoppas ni kan hjälpa mig med några frågor innan eventuellt köp av iTunes Match.
1. Om jag skaffar det på mitt iTunes-konto, kommer även mina barns iPhones kunna använda musiken (dom har egna iTunes-konton oxå)?
2. Kommer även ljudböcker syncas till match?
3. Om jag vill att tex 10 album ska ligga på dotterns telefon permanent, och 18 på sonens. Fungerar det, samt streama resten om det finns behov någon gång, eller är det allt eller inget?

Tror det var allt, hoppas nån kan hjälpa mig reda ut.
//Elmeholt

1) Itunes Match gäller bara ditt konto, men alla enheter inloggade med på det kontot kommer åt musiken i molnet. Kanske har du en dator, mobil och surfplatta inloggade på samma Itunes-konto exempelvis.

2) Nej, ljudböcker synkroniseras inte.

3) Allt synkroniseras upp i molnet och finns tillgängligt för det inloggade kontot.

Med reservation för att jag inte använder tjänsten själv, ni som gör det får hojta om jag missat något.

1
Bevaka tråden