Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild på skrivbordet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-05-06 04:04

Jag har fått en konstig bild/ikon som ligger på skrivbordet. Jag har en Cinema Display kopplad till en MBP och det är på Cinema Displayens skrivbord som bilden ligger på. Den går inte att klicka eller flytta på. Jag har testa att byta skrivbordsbild men den ligger fortfarande kvar. Kör Mavericks 10.9.2

Edit: Vet inte vad det va men den försvann efter en omstart.

Senast redigerat 2014-05-06 05:09
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-05-06 09:45

Kör du TotalFinder? Får själv såna bilder ibland när flikar/fönster möbleras om.

Ibland (väldigt sällan) får jag liknande "spökbilder" när jag t ex drar ikoner samtidigt som något händer, t ex ett fönster/alertruta öppnas eller något liknande. Den går inte heller interagera med på något sätt, men jag märkte att den försvinner om man börjar dra en annan ikon, eller triggar samma animation som kördes när felet uppstod. Verkar vara någon ovanlig (och rätt harmlös) bugg i OS X eller något program som vi alla kör :).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-05-06 10:19
Ursprungligen av Kermit:

Ibland (väldigt sällan) får jag liknande "spökbilder" när jag t ex drar ikoner samtidigt som något händer, t ex ett fönster/alertruta öppnas eller något liknande. Den går inte heller interagera med på något sätt, men jag märkte att den försvinner om man börjar dra en annan ikon, eller triggar samma animation som kördes när felet uppstod. Verkar vara någon ovanlig (och rätt harmlös) bugg i OS X eller något program som vi alla kör :).

Jag har aldrig någonsin sett något liknande.

Ursprungligen av zinned:

Jag har aldrig någonsin sett något liknande.

Kan mycket väl vara något specifikt program eller kombination av program som triggar felet, men som sagt verkar det extremt ovanligt (om nu mitt problem är samma som OP's). Jag gissar att det hänt storleksordningen 4-5 ggr totalt under tiden jag kört mac (sedan 2008), och då jobbar jag ändå framför datorn på heltid, dvs ca 8h / dag. Så oavsett verkar det extremt sälsynt.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-05-07 06:10
Ursprungligen av reboot81:

Kör du TotalFinder? Får själv såna bilder ibland när flikar/fönster möbleras om.

Nej men däremot med Xtrafinder. Kan det vara det som "spökar"?

1
Bevaka tråden