Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att starta vissa program

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå alla macanvändare
Har använt mac i ca 5år och är mer än nöjd...och så klart måste någonting gå sönder till slut. Det som hände var det "vanliga" problemet med batteriet, det svällde upp och var tvungen att plockas ur. Kör nu bara på nätverkssladden (ska beställa batteri asap så fort lönen kommer). Till problemet. Sen jag tog ur batteriet startar framförallt utorrent inte, eller det startar och håller sig i bakgrunden men programfönstret kommer inte fram, i aktivitetshanteraren är programmet markerat med röd text. Programmet går att stänga av och får då sedvanliga varningstext "har avslutats oväntat, skicka rapport till apple".....Och vad har jag gjort åt problemet? frågan kan ställas vad jag inte försökt med, jag har:testat att..
starta om datorn,
ominstallera utorrent,
starta i säkert läge,
ominstallera hela os x på en ny fräsch ssd och sen installerat om utorrent,
reparerat skivtillbehörigheterna,
kontrollerat skiva
. Fick faktiskt till det när jag startade om det i säkert läge men problemet kvarstår. Vet inte om det har med saken att göra men har lyckats dra ut sladden några gånger när jag hållt på med datorn så hela datorn lagt av.
Testade tom att ladda ner ett nytt torrentprogram (transmission) med samma problem.
Skulle vara en skänk från ovan om någon förstod problemet med min macbook pro.

Kör förvörigt macbook pro mid 2010, 64ssd, 8gb ram, mavericks.
/Panik

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-05-06 08:03

Utan batteri så dras klockfrekvensen på CPU ´n ner.

https://www.google.se/search?client=safari&rl...

1
Bevaka tråden