Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tascam US-366 problems mavericks 10.9.2‏

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Nu har jag suttit och googlat och laddat ner och ominstallerat och kort sagt gjort fan allt jag kunnat för att få mitt nya ljudkort (Tascams US-366) att funka..
Jag har mavericks 10.9.2 installerat, och gått igenom varenda tråd jag hittat gällande ämnet och inget har som sagt funkat.

jag får en output signal, i form av musik och notiser, men när jag ska koppla in gitarr eller mic, line eller xlr, så kukar signalen ur och det blir en overloadad konstant signal. som är skitdryg.

skulle gärna behöva att den fungerade typ nu. så om någon har något jäkla förslag så är jag öppen.

tack.

Ursprungligen av ammadouche:

...laddat ner och ominstallerat och kort sagt gjort fan allt jag kunnat... ...gått igenom varenda tråd jag hittat...

Om du ger oss lite mer detaljer om vad du har gjort, var du har letat, vilka trådar och hemsidor du har hittat - så slipper vi slösa tid på att vi tipsar om alla de sakerna en gång till.

Och sen vill jag tillägga att jag tycker att det är onödigt med svordomarna.

Senast redigerat 2014-05-05 15:51

Jesper, tack för snabbt svar!

tascams hemsida har två dmg filer att erbjuda vad det gäller installationen på det här ljudkortet. ena är själva installationen, den andra en firmware updater.
båda är "up and running" till senaste versionerna, och också provat ominstallera bägge dessa.

http://tascam.com/content/downloads/products/...

när jag sedan öppnar logic, MainStage eller guitar rig 5 så maxars inputsignalen, vare sig det är från micken eller gitarr-linen och det tjuter bokstavligt talat. ett rec'at spår blir en overload i signalen.
i inställningen kommer deras egna "tascam mixer panel" som egentligen bara är ett extra mixerbord och någon kompressor typ. och där emellan ser signalen ut att flyta rätt så att säga.

Enda logiska jag kan komma på är att det antingen måste vara någon
- inställning (vilket jag har bokstavligt talat ändrat varenda en bara för att leta respons, inget hjälpt.)
- ev fel i installationen, eller så är inte deras firmware tillräckligt ny. vilket det känns som att det borde den väl vara.

Har också mailat deras support, inget svar.

det är ett billigt ljudkort som egentligen bara borde vara plug-and-play men förstår inte riktigt var det verkat gått snett.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-05-06 14:58

Har du kollat Ljud-/MIDIinställningar i Verktygsmappen?
Jag har inget tips, bara spånar....

1. Svara gärna på alla frågor du får. Nu blev det ett halvdant svar på första och andra delen av min fråga, och inget svar alls på den tredje delen.

2. Är du säker på att ljudkortet faktiskt fungerar? Du har kanske möjlighet att testa det på någon annan dator. Kanske hos en kompis eller i en musikaffär.

3. Annars kan jag bara komma på ett tips just nu - att skapa en ny användare på datorn, och testa om det blir likadant där.

1
Bevaka tråden