Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny med mountain lion - Kan jag bromsa nerladdade software updates?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-04-30 03:56

"If it aint broken don't fix it". Därför vill jag inte installera nya firmwares för min mac då den fungerat ypperligt. Dock vet jag inte om så kommer vara samma med nya firmwares etc.

Nu har jag precis bytt från snow leopard till mountain lion. Och till min avsmak så är det mer i stil av, vi sköter din dator automatiskt!!
Nej tack. Nu har automatiska uppdateringar varit på av default utan att jag vetat om det.
Fick precis upp en ruta i högra hörnet som talade om att uppdateringar nerladdats och kräver en omstart.

Då undrar jag - finns det möjlighet att bromsa detta nu? Kommer det ge mig frågan efter omstart eller i bästa våldtäkts-mjukvara maner göra det utan en förfrågan efter en omstart?

Ursprungligen av Dsc:

"If it aint broken don't fix it". Därför vill jag inte installera nya firmwares för min mac då den fungerat ypperligt. Dock vet jag inte om så kommer vara samma med nya firmwares etc.

Nu har jag precis bytt från snow leopard till mountain lion. Och till min avsmak så är det mer i stil av, vi sköter din dator automatiskt!!
Nej tack. Nu har automatiska uppdateringar varit på av default utan att jag vetat om det.
Fick precis upp en ruta i högra hörnet som talade om att uppdateringar nerladdats och kräver en omstart.

Då undrar jag - finns det möjlighet att bromsa detta nu? Kommer det ge mig frågan efter omstart eller i bästa våldtäkts-mjukvara maner göra det utan en förfrågan efter en omstart?

Jag misstänker att du bör gå in i Systeminställningar och välja App Store. Jag kör iofs Mavericks men där har jag följande inställningar:

Det känns som att du inte vill ha några saker ibockade i den dialogen utan sköta allt manuellt. Dock tycker jag personligen att "Installera systemfiler och säkerhetsuppdateringar" bör vara ibockad, men det är ju helt upp till dig.

Ursprungligen av HåkanE:

Jag misstänker att du bör gå in i Systeminställningar och välja App Store. ........

I Mountain Lion heter det bara lite annorlunda (programuppdatering), annars är det samma som du beskriver:

Senast redigerat 2014-04-30 10:28
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-30 08:30

Ja det går som beskrivet ovan. Sedan hoppas jag du förstår vikten i att uppdatera din dator med jämna mellanrum. Det fixas rätt många säkerhetsproblem under OS X 10.X släpps livstid.
Med all respekt, antar att det är just på grund av folk med din inställning som Apple lagt till den funktionen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-04-30 09:12

Skilj gärna på firmware och programuppdateringar. Firmware uppdateras väldigt sällan, och när det väl gör det så är det oftast något man bör göra.
Har du datorn kopplad mot internet bör du låta datorn sköta uppdateringarna automatiskt om du inte själv väljer att sätta dig in hur/när/varför patcha.

Vilken uppdatering är det du vill avbryta? Är det en säkerhetsuppdatering? Den senaste?

1
Bevaka tråden