Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa leverantör för fibersurf i stadsnätet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte börja använda fiber i stadsnätet i Malmö. Vilken leverantör är pålitligast? T3, Bahnhof, Bredband2, AllTele mf.l. Tänkte mig 100/100-lina och får i inte kosta mer än 350:-/mån

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-04-29 12:03

Bor inte i Malmö själv men här i lilla Finspång har jag 100/100 från Tele2 och det har hittills fungerat utan några som helst problem. Koppla in kabeln i väggen sen var det bara att tuta o köra. Ger 299kr i månaden för det plus 30kr för att få fast ip-adress.

Får ut 97/101 alla gånger jag har mätt och det får väl anses vara helt ok. Lite ovanligt att ha bättre upphastighet än ner dock, inte för att jag klagar

Bahnhof
Har alltid haft bra kontakt med dem. Det är troligt att utbudet och priset skiljer sig lite mellan orter. När jag tittar på 100/100 för Sundsvall så ser jag att det kostar 159kr/mån. Är man dessutom ny kund så får man första tre månaderna gratis. Sedan bör du nog kolla vad Stadsnätet tar ut för avgift utanpå detta.

För min nuvarande 10/10 betalar jag 65kr/mån till Bahnhof plus 60kr/mån till Stadsnätet i nätavgift.

Bahnhof erbjuder även paketlösningar med tv och IP-telefoni samt Integrity VPN

100/100 med Riksnet här i Luleå. Alltid varit nöjd

Minns inte priset men är kring 70kr. Tillkommer givetvis avgiften till statsnätet men det är ju samma oavsett ip-leverantör

Om du menar MKBNet så är jag ansluten till det nätet och kör med Bahnhof. Mycket nöjd. Får förväntad hastighet och har alltid fått bra hjälp från dem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-29 17:55

Bahnhof är kända för att ha mycket bra support, jag tycker nog de ligger i en egen klass. Jag har dock inte Bahnhof eftersom jag inte (hoppas jag) har behov av supporten
Jag valde BredBand2 eftersom de var de enda här som erbjöd flera IPadresser (4 st). Alla andra tillgängliga leverantörer erbjöd bara 1.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-04-29 21:49

Ownit.

Jag försökte som styrelsemedlem få med vår förening på fibertåget men tyvärr föll det på målsnöret då även de som som inte förstår vad vi talar om också tillåts ha rösträtt.
Svärföräldrarna har dock dem som leverantör och det fungerar kanon. 100/100 för 165 kr/mån eller 1000/1000 för 360 kr/mån.

Vad menar du med pålitligast? ISPn är endast en serviceleverantör och står inte själva för accessen, det gör kommunikationsoperatören. Man kan säga att de endast är ett "lager" ovanpå kommunikationsoperatören.

Om du tänker på servicenivå så skulle jag personligen ha gått på den som har bäst rykte och eventuellt har något som är mer lockande i form av pris eller tjänster.

1
Bevaka tråden