Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad finns i din Mac, Jakob?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna vecka tittar vi närmare på hur det ser ut inuti redaktör Jakob Nilssons Mac.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2014-04-27 13:14

Jag kan rekommendera MusicBrainz Picard om du vill tagga musiken.

Något som kan vara lite förvirrande är att datumet som sätts på filerna är datumet för den album-release du väljer, och inte originaldatumet. Lösningen (som fungerar som så att den väljer den tidigaste releasen som finns i MusicBrainz databas) finns här: http://forums.musicbrainz.org/viewtopic.php?p...

Ett tips är att köra taggningen i omgångar så du ser om det blir rätt taggar på filerna. Du kan också ställa in Picard att flytta filer när du sparar dem, vilket innebär att du kan separera otaggade filer från taggade filer.

Ursprungligen av ToJa92:

Jag kan rekommendera MusicBrainz Picard om du vill tagga musiken.

Något som kan vara lite förvirrande är att datumet som sätts på filerna är datumet för den album-release du väljer, och inte originaldatumet. Lösningen (som fungerar som så att den väljer den tidigaste releasen som finns i MusicBrainz databas) finns här: http://forums.musicbrainz.org/viewtopic.php?p...

Ett tips är att köra taggningen i omgångar så du ser om det blir rätt taggar på filerna. Du kan också ställa in Picard att flytta filer när du sparar dem, vilket innebär att du kan separera otaggade filer från taggade filer.

Tack för det tipset! Jag har hört talas om Picard, men ska ta och testa det nu!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-27 20:04
Ursprungligen av jakobnilsson:

Tack för det tipset! Jag har hört talas om Picard, men ska ta och testa det nu!

Men var försiktig för du kan förstöra låtarna om du taggar med fel metadata.
Så testa dig fram med kopior av din musik.

1
Bevaka tråden