Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela ut extern hårddisk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en extern hårddisk kopplad till en dator i mitt nätverk hemma. Jag vill att andra datorer ska kunna köra säkerhetskopior via TimeMachine mot denna.

Jag har markerat disken som delad mapp och gett "alla" läs och skrivbehörigheter till den.
Den går visserligen att hitta av alla datorer i nätverket men samtliga kräver lösenord för att montera den. Hur får jag bort detta? Jag vill att disken automatisk monteras på mina datorer i nätverket så time machine kan köras när det behövs.

Tacksam för tips!

Med vänlig hälsning,
Styrman

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-24 23:17

Det är väl anvnamn och lösenord till den inloggade användaren på datorn där den externa hårddisken är ansluten, som du ska skriva in. Räcker att göra det en gång.

Ursprungligen av kenjon:

Det är väl anvnamn och lösenord till den inloggade användaren på datorn där den externa hårddisken är ansluten, som du ska skriva in. Räcker att göra det en gång.

Hej!

Har provat och det funkar ej. Jag anger både användarnamn och lösenord till den datorn som har hårddisken inkopplad men den nekar tillträde.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-26 22:44

Använder du kortnamnet eller det fullständiga namnet?
Jag tror ju att du har skrivit fel...
Hur har du delat ut den, AFP eller SMB?
Är alla datorerna Macar? OSX-versioner?

1
Bevaka tråden