Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6 jämförs med Android-mobiler

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästa generation Iphone ryktas få en större 4,7-tums skärm. Det här montaget visar hur den skulle stå sig mot olika Android-telefoner.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-04-24 21:03

"Deuxanis slutsats är att Iphone 6 kan få svårt att imponera genom bara sin skärmstorlek, men att den kanske kommer att vara tunnare än konkurrenterna."

Det här säger det mesta. iPhone behöver inte vara större eller tunnare för att imponera. Den gör det genom att kombinera bra och genomtänkt hårdvara med det bästa OS som finns för telefoner. iOS.

Trams är vad denna typ av artiklar är.

Ursprungligen av MatsOlov:

"Deuxanis slutsats är att Iphone 6 kan få svårt att imponera genom bara sin skärmstorlek, men att den kanske kommer att vara tunnare än konkurrenterna."

Det här säger det mesta. iPhone behöver inte vara större eller tunnare för att imponera. Den gör det genom att kombinera bra och genomtänkt hårdvara med det bästa OS som finns för telefoner. iOS.

Trams är vad denna typ av artiklar är.

Fast å andra sidan så skulle samtliga företag som utgår ifrån tanken att 'vi behöver inte öht förändra vår produkt efter marknadsbehovet' förlora sina kunder inom kort.

En produkt kan alltid bli bättre, saker kan alltid utvecklas, man kan inte utgå ifrån att man är bäst och sen lägga sig på rygg.

Ursprungligen av Allexz:

Fast å andra sidan så skulle samtliga företag som utgår ifrån tanken att 'vi behöver inte öht förändra vår produkt efter marknadsbehovet' förlora sina kunder inom kort.

En produkt kan alltid bli bättre, saker kan alltid utvecklas, man kan inte utgå ifrån att man är bäst och sen lägga sig på rygg.

Då går det fort utför precis som för Nokia.
Jag gillar verkligen tänket med Htc One. Att högtalarna är framåtriktade. Tycker även det ser bra ut. Det är något Apple borde fundera mer över.. Som det är idag kupar jag handen över högtalarna för att ljudet ska studsa upp mot öronen.

Ursprungligen av Allexz:

Fast å andra sidan så skulle samtliga företag som utgår ifrån tanken att 'vi behöver inte öht förändra vår produkt efter marknadsbehovet' förlora sina kunder inom kort.

En produkt kan alltid bli bättre, saker kan alltid utvecklas, man kan inte utgå ifrån att man är bäst och sen lägga sig på rygg.

"Marknadsbehovet", är det det ständiga gnället från självutnämnda experter att Apple måste släppa en iPhone med större skärm eftersom alla vill ha det? Ganska symptomatiskt att artikeln om rekordsiffror för iPhone i senaste kvartalsrapporten ännu inte fått en endaste kommentar. Varför bry sig om fakta när man ändå vet bäst själv hur verkligheten ser ut...

Ursprungligen av Megasen:

"Marknadsbehovet", är det det ständiga gnället från självutnämnda experter att Apple måste släppa en iPhone med större skärm eftersom alla vill ha det? Ganska symptomatiskt att artikeln om rekordsiffror för iPhone i senaste kvartalsrapporten ännu inte fått en endaste kommentar. Varför bry sig om fakta när man ändå vet bäst själv hur verkligheten ser ut...

Mja, håller med dig till en viss del då jag inte tänkte på just skärmstorlek när jag skrev mitt inlägg, utan mest utveckling generellt, något som Apple också fått lite gnäll över.

Fast deras egna läckta dokument från rättegångarna verkar ju visa att det är deras egen uppfattning också, lite evolve or die, och det I sig är ju inget konstigt heller.

Det finns ju mer eller mindre ingen teknisk produkt som kan stå still i tiden och ändå överleva.

Ursprungligen av Megasen:

"Marknadsbehovet", är det det ständiga gnället från självutnämnda experter att Apple måste släppa en iPhone med större skärm eftersom alla vill ha det? Ganska symptomatiskt att artikeln om rekordsiffror för iPhone i senaste kvartalsrapporten ännu inte fått en endaste kommentar. Varför bry sig om fakta när man ändå vet bäst själv hur verkligheten ser ut...

Så Apple kommer inte släppa telefoner i höst med större skärm än 4" m.a.o?

Ursprungligen av keptang:

Så Apple kommer inte släppa telefoner i höst med större skärm än 4" m.a.o?

Tja, det vet bara Apple

Men jag hoppas att de behåller den nuvarande storleken även om de släpper en större storlek. Klarar de att ha två storlekar på Macbooks, Ipad etc så går det väl även på telefoner

Ursprungligen av BlackSmp:

Tja, det vet bara Apple

Men jag hoppas att de behåller den nuvarande storleken även om de släpper en större storlek. Klarar de att ha två storlekar på Macbooks, Ipad etc så går det väl även på telefoner

Att den befintliga storleken försvinner kommer nog inte att ske.

Det jag mer menade att peka på är att många tror att Apple vet bäst, bättre än alla andra. Tills Apple gör något annat förstås.
Först var det att ingen behöver en annan storlek än 3,5" (Jobs sa ju så), nu är det 4", i höst är det något annat, och så vidare.

Ursprungligen av keptang:

Att den befintliga storleken försvinner kommer nog inte att ske.

Det jag mer menade att peka på är att många tror att Apple vet bäst, bättre än alla andra. Tills Apple gör något annat förstås.
Först var det att ingen behöver en annan storlek än 3,5" (Jobs sa ju så), nu är det 4", i höst är det något annat, och så vidare.

Om man ska titta på det ekonomiska resultatet så här långt så är det ju så att de vet bättre än alla analytiker som säger något annat.

Eller?

Det är iofs inte samma sak som att de kommer att veta bäst för all framtid men eftersom alla domedagsprofeter har förutspått domedagen så länge så får de rätt förr eller senare. Lite brutalt uttryckt: Jag kan förutspå att jag ska död i morgon och förr eller senare så får jag rätt

För eller senare så kommer Apple att ramla in i en downperiod, det gör alla företag

Ursprungligen av BlackSmp:

Om man ska titta på det ekonomiska resultatet så här långt så är det ju så att de vet bättre än alla analytiker som säger något annat.

Eller?

Absolut, så är det. Men det sker snabba förändringar. Det gäller att hänga med när det händer (se Nokia ).

Börsen kräver mer och mer, blir aldrig mätta.

Ursprungligen av keptang:

Absolut, så är det. Men det sker snabba förändringar. Det gäller att hänga med när det händer (se Nokia ).

Börsen kräver mer och mer, blir aldrig mätta.

Aktiemarknaden är sjuk.

Jo, det gäller att hänga med. Det är inte bara nokia som tappade. Se på Ericssons mobiltelefoner och i princip alla traditionella mobiltillverkare

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-25 17:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Aktiemarknaden är sjuk.

Jo, det gäller att hänga med. Det är inte bara nokia som tappade. Se på Ericssons mobiltelefoner och i princip alla traditionella mobiltillverkare

Sant det gäller att dra in cash och visa positiva flöden för aktiemarknaden och Apple sitter med esset i rockärmen nu när man sitter med facit i hand efter senaste lönsamma rapporten. Då menar jag segmentering av mobiltelefoner med olika stora skärmar som täcker upp behovet upp till läsplattans storlek som eventuellt kan tänkas dyka upp i och med lanseringen av iPhone 6 inom en snar framtid. Visst alltid en risk att det sker på bekostnad av försäljningen av antalet ipads om iphone får större skärmar upp till 6 tum men samtidigt börjar försäljningen av ipads mattas av lite smått senaste kvartalet enligt Apples rapport.
Apples marginal på varje såld telefon enhet är dock "amazing" tack vare sitt starka varumärke så lite svårt att jämföra med konkurrenter rakt över disk så att säga .

Samsung spelade ut sina kort för snabbt kanske med större skärmar i olika storlekar och halvsmarta plastklockor dom har så inte mycket mer att komma med. 5 tum eller en 5.1 tums skärm med eller utan fingeravtryck vem bryr sig egentligen där ?
Även om Samsung s3 och Samsung s4 har varit hyfsade storsäljare runt om i världen.

Det där med smarta plast klockor kan dom lägga ner innan dom har börjat storskalig produktion tror inte på någon fsg succé där för någon tillverkare men visst jag kan ha fel.

Annars så väntar jag på att någon ska spela ut kannibaliseringskortet och att Apple är #doomed om de släpper en stor telefon eftersom det kommer att påverka ipadsiffrorna

Ursprungligen av BlackSmp:

Annars så väntar jag på att någon ska spela ut kannibaliseringskortet och att Apple är #doomed om de släpper en stor telefon eftersom det kommer att påverka ipadsiffrorna

Varför inte bara hålla det på en logisk nivå istället?

Skulle de släppa en större lur så kommer den stjäla försäljning från både den mindre telefonen och större ipaden. På samma gång så har de ett större utbud som mest troligt kommer öka försäljningen i sin helhet.

Ser ingen anledning till drama dock.

Senast redigerat 2014-04-26 22:11
  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-26 11:41
Ursprungligen av Tjosansa:

Då går det fort utför precis som för Nokia.
Jag gillar verkligen tänket med Htc One. Att högtalarna är framåtriktade. Tycker även det ser bra ut. Det är något Apple borde fundera mer över.. Som det är idag kupar jag handen över högtalarna för att ljudet ska studsa upp mot öronen.

Testa hörlurar!

Ursprungligen av Allexz:

Mja, håller med dig till en viss del då jag inte tänkte på just skärmstorlek när jag skrev mitt inlägg, utan mest utveckling generellt, något som Apple också fått lite gnäll över.

Fast deras egna läckta dokument från rättegångarna verkar ju visa att det är deras egen uppfattning också, lite evolve or die, och det I sig är ju inget konstigt heller.

Det finns ju mer eller mindre ingen teknisk produkt som kan stå still i tiden och ändå överleva.

Det är konstigt vilka förväntningar det finns på "utveckling" från Apple.
Varför förväntas inte lika mycket från andra företag?

Ursprungligen av keptang:

Absolut, så är det. Men det sker snabba förändringar. Det gäller att hänga med när det händer (se Nokia ).

Börsen kräver mer och mer, blir aldrig mätta.

Nokia satt ju och sov i typ 10 år...

Ursprungligen av Allexz:

Varför inte bara hålla det på en logisk nivå istället?

Skulle de släppa en större lur så kommer den stjäla försäljning från både den mindre telefonen och större ipaden. På samma gång så har de ett större utbud som mest troligt kommer öka försäljningen på samma gång.

Ser ingen anledning till drama dock.

Varför är det troligt?
Tror du verkligen folk byter från Android för att iPhone kommer i en större storlek?

Ursprungligen av zappee:

Det är konstigt vilka förväntningar det finns på "utveckling" från Apple.
Varför förväntas inte lika mycket från andra företag?

Om du läser mitt andra inlägg, vilket du mest troligt gjort så har jag redan svarat på att ingen teknologisk produkt överlever tiden om den inte utvecklas, detta väl knappast något jag själv hittat på?

Ursprungligen av zappee:

Nokia satt ju och sov i typ 10 år...

Och vi ser hur det gick, de är väl 10 gånger mer framgångsfulla än Apple? INTE? Nehej, det trodde vi andra...!

Ursprungligen av zappee:

Varför är det troligt?

Tror du verkligen folk byter från Android för att iPhone kommer i en större storlek?

Det handlar väl inte om vad jag tror?
Varför ska allting vara så personligt för?

Du har X antal kunder och 2 storlekar på en produkt. En tredje (mellan)storlek släpps, vad tror du händer?

Jag personligen tror att vissa kunder från den mindre telefonen skaffar "mellan", vissa kunder från den större går ner en storlek till "mellan".
Sist och viktigast från Apples sida är att det förhoppningsvis kommer nya kunder från andra marknader som har sökt efter just den nya produkten "mellan".

Jag skiter väl högaktligen i om de drar kunder från samsung eller från nokia?
Dessa konstanta sidospår på 99mac där man hela tiden måste gå ner på personlig nivå för att kunna stämpla personer efter ens egna oerhört trånga tankar fortsätter att överraska mig hela tiden.

Jag tycker att det har funnits ganska många artiklar på 99mac på senare tiden som har varit roliga att diskutera, men jag fortsätter gång på gång att få skumma frågor som, enligt mig själv endast verkar ha den enda funktionen att reta upp folk som har andra åsikter.

OM det nu är så att Apple släpper ännu en storlek, ska du då ställa samma fråga till Apples ledning "Varför är det troligt Apple? Tror ni verkligen på Apple att folk byter från Android nu eller??"

Det vore väl hela idén med att driva ett företag? Att få kunder och göra vinst?

Ursprungligen av Allexz:

Varför inte bara hålla det på en logisk nivå istället?

Skulle de släppa en större lur så kommer den stjäla försäljning från både den mindre telefonen och större ipaden. På samma gång så har de ett större utbud som mest troligt kommer öka försäljningen på samma gång.

Ser ingen anledning till drama dock.

Jag ser inte heller någon anledning till större drama, jag reflekterar bara över att de så kallade analytikerna brukar haussa upp kanibaliseringskortet

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-27 12:44

Här är telefonen OnePlus One som iPhone 6 ska jämföras med https://www.mobilio.se/pryl/kinamobilen-ska-t...

Prisvärd och kanske min nästa telefon om den finns tillgänglig snart i butik.

iPhone är knappast "Made in USA", så bring China on

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-04-27 17:03

Det är stor skillnad på "Designed in..." och "Made in ...". Och Kina har aldrig varit stora på design i mitt tycke.
Då menar jag inte bara utseende, utan även funktion/GUI. Hade de låtit den ha original Android hade det nog varit bättre....

vI borde väl vänta med att jämföra tills dess att vi har en telefon att jämföra med

Topic, tack. Varje tråd måste inte bli personlig, använd PM för det om det är ett måste.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-04-27 19:13
Ursprungligen av BlackSmp:

vI borde väl vänta med att jämföra tills dess att vi har en telefon att jämföra med

Telefoner menar du väl Varken OnePlus One eller iPhone 6 finns att köpa på hyllan ännu ?

Så fel överhuvudtaget med denna tråd att jämföra iPhone 6 med nått som finns eller inte finns på android sidan, när inte själva jämförelsen iPhone 6 existerar ännu eller ?

Vem skapade denna tråd jag bara frågar

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-04-27 19:25
Ursprungligen av cubeis:

Telefoner menar du väl Varken OnePlus One eller iPhone 6 finns att köpa på hyllan ännu ?

Så fel överhuvudtaget med denna tråd att jämföra iPhone 6 med nått som finns eller inte finns på android sidan, när inte själva jämförelsen iPhone 6 existerar ännu eller ?

Vem skapade denna tråd jag bara frågar

Inte tråden men medlemmen Deuxani på Macrumors forum har skapat ämnet

Ursprungligen av cubeis:

Telefoner menar du väl Varken OnePlus One eller iPhone 6 finns att köpa på hyllan ännu ?

Så fel överhuvudtaget med denna tråd att jämföra iPhone 6 med nått som finns eller inte finns på android sidan, när inte själva jämförelsen iPhone 6 existerar ännu eller ?

Vem skapade denna tråd jag bara frågar

Det är en aning meningslöst - ja ?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-04-28 21:30
Ursprungligen av cubeis:

Här är telefonen OnePlus One som iPhone 6 ska jämföras med https://www.mobilio.se/pryl/kinamobilen-ska-t...

Prisvärd och kanske min nästa telefon om den finns tillgänglig snart i butik.

iPhone är knappast "Made in USA", så bring China on

Några asiater har slängt in den bästa hårdvara de kan hitta i en telefon, what's new?

För alla dem som inte håller på med tillverkande industri kan jag upplysa om att diversifiering kostar pengar.
Det är inte med nödvändighet så att man tjänar mer pengar på att sälja totalt 12 miljoner enheter av 3 olika slag jämfört med 9 miljoner enheter av 2 olika slag. Varje variant och modell driver kostnader för utveckling, produktion, service, support reservdelar etc. Var gränsen går för Apple vet bara de. Om man i första hand vill dominera marknaden så tar man fram 67 varianter av allt så att det finns något som passar alla. Sen tittar man på det svarta hålet som uppstår på bankkontot och listar ut en plan för att fylla det. Eller så fokuserar man på ett segment och maxar kundnöjdhet där och ser till tjäna riktigt mycket pengar på det man är bra på.
Även om många gärna skulle se iPhone med olika skärmstorlekar och någonting mitt emellan iPad Mini och iPhone så är det inte med nödvändighet att Apple ser någon fördel för dem att tillgodose dessa användares önskemål.

Ursprungligen av pmarriott:

För alla dem som inte håller på med tillverkande industri kan jag upplysa om att diversifiering kostar pengar.
Det är inte med nödvändighet så att man tjänar mer pengar på att sälja totalt 12 miljoner enheter av 3 olika slag jämfört med 9 miljoner enheter av 2 olika slag. Varje variant och modell driver kostnader för utveckling, produktion, service, support reservdelar etc. Var gränsen går för Apple vet bara de. Om man i första hand vill dominera marknaden så tar man fram 67 varianter av allt så att det finns något som passar alla. Sen tittar man på det svarta hålet som uppstår på bankkontot och listar ut en plan för att fylla det. Eller så fokuserar man på ett segment och maxar kundnöjdhet där och ser till tjäna riktigt mycket pengar på det man är bra på.
Även om många gärna skulle se iPhone med olika skärmstorlekar och någonting mitt emellan iPad Mini och iPhone så är det inte med nödvändighet att Apple ser någon fördel för dem att tillgodose dessa användares önskemål.

Utan kommentarer i övrigt så läste jag följande kommentar i morse

Citat:

“Samsung Electronics reported quarterly operating profits of 8.5 trillion South Korean won ($8.2 billion), a -3.3 percent change from the year ago quarter and its second quarterly loss in a row.”

From “Samsung reports second quarterly drop in profits, blames premium phone sales”

AppleInsider | Frontpage News

http://appleinsider.com.feedsportal.com/c/339...

Ursprungligen av Redaktionen:

Nästa generation Iphone ryktas få en större 4,7-tums skärm. Det här montaget visar hur den skulle stå sig mot olika Android-telefoner.

Läs hela artikeln här

Jag kör 5S plus S4 och nu testar jag en Nokia 1520 vilket jag tycker är super bra. WP börjar verkligen komma ifatt med 8.1!
Apple ska inte underskatta MS. Tillsammans med Nokia har de stor chans att lyckas tycker jag.just nu föredrar ja 1520 framför alla andra modeller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-01 10:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Utan kommentarer i övrigt så läste jag följande kommentar i morse

http://appleinsider.com.feedsportal.com/c/339...

Det svarta hålet närmar sig

1
Bevaka tråden