Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiderna för Mac Pro minskar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har uppdaterat leveranstiderna för sin Mac Pro i Apple Store. Köpare får nu vänta omkring en månad.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-25 14:28

Jag fattar inte var de får sina 3-5 veckor ifrån. Vi beställde vår maskin i januari och har fortfarande inte fått den. Det är alltså kring 3 månader eller 12 veckor.

WHAT THE FUCK APPLE!?

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag fattar inte var de får sina 3-5 veckor ifrån. Vi beställde vår maskin i januari och har fortfarande inte fått den. Det är alltså kring 3 månader eller 12 veckor.

WHAT THE FUCK APPLE!?

Åh jäklar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-04-25 14:50

Japps. 29:e Januari la vi vår beställning. 12 veckor och 3 dagar tror jag det blir. Värdelöst.

Ursprungligen av Erik.dv:

Japps. 29:e Januari la vi vår beställning. 12 veckor och 3 dagar tror jag det blir. Värdelöst.

Förstår frustrationen!

Det är väl USA inrikes dom menar...som vanligt. Resten av världen har betydligt lägre prioritering för Apple och liknande amerikanska företag. Detta är naturligt och har man så stor hemmamarknad som USA har så kan företag tänka så här. Ett pyttelitet exportland som Sverige kan aldrig tänka så. Media i USA ger fullständigt fn i hur långa väntetider det är utanför USA - så om Apple får ner det i USA så är det "sanningen". Apple har säkert också tagit många maskiner som skulle till t.ex. Europa och skickat dom till amerikanska kunder - just för att bättra på den inhemska statistiken - den enda statistik som amerikanska media bryr sig om (varumärket skyddas bäst så). Detta innebär givetvis att väntetiden för kunder utanför USA blir ännu längre. Kanske var en maskin på väg...men omdirigerades :

1. USA
2. USA
3. USA
4. Resten av planeten.

Lata amerikanska arbetare i den där all-american fabriken?

1
Bevaka tråden